Ga naar inhoud

Win7 installeren: geen DVD drivers, USB stick werkt ook niet


Aanbevolen berichten

Ik wil windows 7 op een nieuwe SSD installeren. Gewoon legale upgrade versie. XP cd heb ik ook liggen. Wanneer ik dit probeer te doen via de DVD drive krijgt ik redelijk snel dat win7 geen stuurprogramma's heeft voor de DVD drive... 't Is een IDE drive en ik heb gevonden dat dit waarschijnlijk de oorzaak is. Helaas heb ik geen SATA drive liggen. Een 2e IDE drive die ik ook heb lukte ook niet. Ook verschillende jumpersettings werkte niet. Drivers biedt Samsung niet aan. Dus de volgende optie was om 't via een USB stick te proberen. Ik heb nog een XP machine staan om de USB stick gereed mee te maken. Eerst een ISO gemaakt van de DVD en deze via het ISO naar DVD tooltje van microsoft proberen te kopiëren. Deze weigert echter omdat 't geen juiste iso zou zijn... Ok. De volgende poging was om via Diskpart de USB stick gereed te maken. Zoals hier beschreven: [url=http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/]LINK[/url] Diskpart in XP herkent geen removable drives... Er moet toch een manier zijn om windows 7 te installeren?
Link naar reactie
w7 upgrade versie, zeg je: dan moet je toch eerst een werkende windows hebben geïnstalleerd? dat w7 geen ide-drivers voor die dvd aan boord zou hebben is m.i. onjuist, ik heb w7 hier op een pc met uitsluitend ide geïnstalleerd en prima werkend zonder kunstgrepen.. zou het eraan kunnen liggen dat die upgrade w7 geen geïnstalleerde windows aantreft?
Link naar reactie
Je hoeft niet per se een al windows versie op je pc te hebben om de upgrade uit te voeren. Het enigste wat je moet doen is van CD booten het normaal installeren, en dan ergens op het eind Windows NIET op internet te laten activeren en ook geen serial in te voeren, en dan een of ander command doen en dan heb je een legale clean install met de upgrade versie gedaan OT: Heb je samsung ook al gebeld over dit probleem? Misschien kunnen ze via de telefoon wel helpen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...