Ga naar inhoud

Hoe kan ik een Advanced Format harddisk als C-schijf installeren?


FritsC

Aanbevolen berichten

Laatst wilde ik de C-schijf van mijn Pc Windows7 vervangen omdat deze kuren begon te vertonen. Ik schafte een Western Digital schijf aan, maar die heeft "advanced format" en volgens hun site moet je dan allerlei vreemde acties uitvoeren, zoals het alignen en je zou de meest recente Intel Driver moeten toepassen. Ik heb dat geprobeerd en raakte steeds verder van huis omdat ik dingen moest doen die me heel eng lijken. Uiteindelijk heb ik een harddisk gebruikt die niet zulke rare eisen stelt. Mijn vraag: graag uitleg hoe ik een volgende keer een nieuwe harddisk in een Pc moet zetten nu er kennelijk alleen nog Advanced Format schijven zijn. Met dank, Frits Couwenberg
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Standaard ondersteund de partition manager in win7 Advanced Format schijven. Je hoeft dus alleen maar de disk te partitioneren. Dit gebeurt normaal tijdens de installatie van win7. Alleen bij een legacy OS zoals wind2000 en XP is een disk alignment tool nodig. Wil je een backup restoren dan moet er eerst een partitie worden aangemaakt op de nieuwe disk. Dit kan bv met Gparted of Acronis Disk Director Home 11. Cd branden, booten en disk partitioneren. www.gnu.org/software/parted/manual/parted.html www.hgst.com/tech/techlib.nsf/techdocs/3D2E8D174ACEA749882577AE006F3F05/$file/AFtechbrief.pdf
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...