Ga naar inhoud

"Verkeerde" ico's in "Systeemvakpictogrammen


Aanbevolen berichten

Ik waag er toch maar een apart draadje aan; wie weet of er iets uitkomt waar ik nog niet aan gedacht heb: Betreft de pictogrammen in het Conf. scherm onderdeel "Systeemvakpictogrammen" in Win7. In mijn geval Win7 Pro. Zie ook mijn reactie in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=206554]dit draadje[/url]. Voor zover het "geladen toepassingen" betreft, wordt een correct pictogram weergegeven. Echter de "niet actieve toepssingen" krijgen vaak een onjuist pictogram toebedeeld. Zo krijgt Windows Live Mail b.v. een luidsprekertje, krijgt Java Platform een vlaggetje (van Onderhoudscentrum). Als die toepassing wordt geopend tijdens de actuele Windows sessie wordt het onjuiste pictogram vervangen door de juiste, maar bij een volgende start is Windows opnieuw de weg kwijt. Waardeloos! :cry: Zet ik een image terug van het moment waarop "alles nog goed was", dan gaat het een tijdje goed, maar op een bepaald moment is dat feest weer voorbij..... :evil: Vreemd is ook dat sommige toepassingen welke incidenteel gebruikt zijn, in dat instelvenster blijven staan, terwijl andere plotseling weer verdwenen zijn. Verwijderen van IconCache.db (wil ook nog wel eens helpen) lost niets op. Het lijkt me stug dat dit zich alleen op mijn systeem manifesteert, want op een systeem met Win7 Home Premium van een familielid tref ik deze gekkigheid ook aan. Elke vernieuwing is nog geen verbetering, zeker niet bij Microsoft!! Als iemand suggesties heeft om dit goed te krijgen, dan hoor ik ze graag!!
Link naar reactie
[quote:bd04706492="lion"]Zet ik een image terug van het moment waarop "alles nog goed was", dan gaat het een tijdje goed, maar op een bepaald moment is dat feest weer voorbij[/quote:bd04706492] Zou dat gebeurd kunnen zijn nadat je iets geïnstalleerd had, dat niet compatibel is met Windows 7. Althans volgens [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Default.aspx]Windows 7 Compatibility Center.[/url] [quote:bd04706492="lion"]Voor zover het "geladen toepassingen" betreft, wordt een correct pictogram weergegeven. Echter de "niet actieve toepssingen" krijgen vaak een onjuist pictogram toebedeeld. [/quote:bd04706492] Mijn Windows 7 installatie is Engelstalig. Bedoel je wellicht de "hidden icons"? Op die plek zie je een pijltje omhoog. Als ik daarop klik zie ik die "hidden icons" Zover ik kan zien lijken de iconen te kloppen. En kan er worden geklikt op "Customize", waar het één en ander over die iconen kan worden geconfigureerd. Bij mij staat alles nog op de default instellingen. Zou je er eventueel afbeeldingen over kunnen posten?
Link naar reactie
Nee, blijkbaar niet helemaal duidelijk overgekomen.... :( Waar ik op doel zijn NIET de pictogrammen in de systray (die "kloppen" over het algemeen), maar de pictogrammen in het conf. scherm onderdeel "[b:f67c0d0a30]Systeemvakpictogrammen[/b:f67c0d0a30]". Daar staan met regelmaat bij toepassingen [u:f67c0d0a30]welke tijdens de huidige Windows sessie nog niet gebruikt zijn[/u:f67c0d0a30] onjuiste pictogrammen. Een aardig voorbeeldje is WIndows Live Mail. Na een Windows start staat hier (b.v.) het luidsprekertje van volumecontrol. Dat dat luidsprekertje ook al (correct!) vermeld staat bij "Volume" maakt Windows blijkbaar niet uit..... Op het moment dat ik Windows Live Mail opstart, verschijnt het correcte ico'tje in de systray en......: maakt het foutieve pictogram (in "Systeemvakpictogrammen") direct plaats voor het juiste pictogram (van Windows Live Mail). Vreemd is ook dat er een tijdje terug ook het item Windows Update in aangetroffen kon worden, maar dat deze inmiddels is verdwenen. Totdat er weer een Windows Update sessie volgt.... Geen touw aan vast te knopen! Maar zoals ik al aangaf: soortgelijk gedrag zie ik ook op een Win7 Home Premium systeem van een familielid....
Link naar reactie
Wellicht heb ik het verkeerd begrepen. Je bedoelt dus het Configuratiecentrum. In het Engels Control Panel. Als ik Small icons selecteer, dan zie ik het enige wat er op lijkt: Notification Area Icons. Als ik daarop klik zie ik weer hetzelfde scherm, als uit mijn vorig bericht na het klikken op "Customize". Wellicht kun je dan toch beter afbeeldingen posten.
Link naar reactie
[quote:8f15288f15="jolo"]Notification Area Icons. Als ik daarop klik zie ik weer hetzelfde scherm, als uit mijn vorig bericht na het klikken op "Customize". Wellicht kun je dan toch beter afbeeldingen posten.[/quote:8f15288f15] Klopt! Maar in jouw geval schijnt daar niets bijzonders aan de hand te zijn, anders was het je zeker opgevallen. Afbeeldingen toervoegen heeft m.i. weinig nut omdat de situatie nogal eens verandert. In een nutshell: - Toepassingen welke met het opstarten van Windows geactiveerd worden geven geen bijzonderheden. Hier staan de juiste picto's in "Systeemvakpictogrammen" (Notification Area Icons, ofwel systray icons). Nou zijn er ook bepaalde toepassingen welke pas geactiveerd worden door een actie van de gebruiker, zoals Windows Live Mail openen, een memorystick in de USB poort steken, etc. En bij laatstgenoemde staan met regelmaat in "Systeemvakpictogrammen" onjuiste ico's. Zoals het eerder genoemde luidsprekerje (of vlaggetje) bij Windows Live Mail. Deze situatie wordt pas rechtgezet nadat de bijbehorende toepassing geactiveerd is. En vervolgens is Windows na een volgende start weer vergeten welke ico er nou eigenlijk bij hoorde.... :cry: Van mij had men de situatie zoals-ie in XP was (compleet met de instellingen), dus geen apart conf.scherm onderdeel, zo mogen laten. Ook daar kon je met een klik op de pijl verborgen picto's naar voren halen.
Link naar reactie
[quote:7ec6c4e3b6="lion"]Notification Area Icons [/quote:7ec6c4e3b6] Daarover heeft Microsoft de volgende informatie http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa511448.aspx#icons waar wellicht iets bruikbaars in staat. Verder vond ik op het Engelstalige Windows SevenForums, wellicht een bruikbare thread [url=http://www.sevenforums.com/general-discussion/70670-notification-area-wrong-icons.html]Windows 7 - Notification area - wrong icons.[/url] Verder zijn er natuurlijk dingen anders dan in XP. Dat hoort er nu eenmaal bij nieuwe Windows versies. Anders had je nu nog steeds Windows 95 op je PC. Het zal wel een kwestie zijn, van aan de nieuwe opties wennen. Als dat is gebeurt, dan wil je waarschijnlijk niet meer terug naar Windows XP.
Link naar reactie
Als die nieuwe opties dan ook maar net zo probleemloos functioneerden als de oude opties..... :? :? De meeste nieuwe Microsoft opties rammelen altijd wat in het begin... Maar mijn dank is groot, want je hebt me wel op een spoor gezet. Of in dat "sevenforums" draadje nou exact hetzelfde aangekaart wordt als ik zelf ervaar, da's me nog niet helemaal duidelijk. Immers: de thread starter heeft het over "wrong icons in the notification area" (ofwel foutieve ico's in de systray). En in mijn geval ligt dat wat genuancereerder: daar staan alleen maar correcte picto's! Sommige ico'tjes in het Conf.schermonderdeel "Systeemvakpictogrammen" ("Notification Area Icons") zijn (na een verse start) van een ander programma of Windows onderdeel. Echter: als die toepassing geopend is, verschijnt het correcte ico'tje in de systray en eveneens in het Conf.schermonderdeel...... Het kan uiteraard nooit kwaad om dat .reg'je uit te proberen, al doe ik dit soort zaken liever handmatig. Ik zie (bij openen in Notepad) dat het bestaande sleutels zijn, maar met een binaire waarde (REG_BINARY). Beide sleutels ("IconStreams" en "PastIconsStreams") krijgen na de "merge" geen (binaire)waarde meer (=-). Zou dit wel de bedoeling zijn? :? Los van het feit of het nou eigenlijk over hetzelfde gaat, vraag ik me sterk af(gezien mijn eerder ervaringen met het terugplaatsen van images; dus ook het [u:f805954fe0]register[/u:f805954fe0]) of die situatie dan van blijvende aard is..... Maar goed, je hebt in ieder geval meer gevonden dan ik, waarvoor mijn dank!! Edit: Kleine aanvulling: in dat forum heeft iemand het ook over het leegmaken van de iconcache via Ccleaner. Toch is dat m.i. niet hetzelfde als het fysiek verwijderen van IconCache.db. In de meeste gevallen zal je bij een analyse in Ccleaner te zien krijgen dat er "0 bytes zal worden verwijderd. (Geschatte grootte)". En dat terwijl die cache vaak diverse Mb's groot is..... :? En evenmin is die registertweak een alternatief voor bovengenoemde "behandelingen" van de iconcache.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...