Ga naar inhoud

Win7 setup setup loopt vast; 0x80300001


Aanbevolen berichten

Al naar gegoogled, zonder resultaat. Setup van Win 7 verloopt OK tot het venster waar keurig de vooraf op andere PC geformatteerde harde schijf staat, inclusief stationsletters en stationsnamen. Betreft WD black Caviar, SATA300, primaire systeempartitie C, en vier logisch partities in een uitgebreide partitie. Alles NTFS. Dus HDD wordt wel gevonden, maar "Windows kan niet worden geïnstalleerd op schijf 0, partitie 1". Details: Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze PC ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS". (Het is allemaal vrij nieuw spul!). In BIOS: SATA Enabled, Mode AHCI, boot prio 1=CDROM en 2 = HDD (andere HDD's afgekoppeld, want setup ging steeds dáár heen; zijn IDE). Drivers van ASUS/AMD op external FDD én op Stick, én op CDROM van ASUS; worden geladen maar helpt geen moer. Wat nu weer.
Link naar reactie
[quote:1f0887b3df="HvD"]Setup van Win 7 verloopt OK tot het venster waar keurig de vooraf op andere PC geformatteerde harde schijf staat, inclusief stationsletters en stationsnamen. Betreft WD black Caviar, SATA300, primaire systeempartitie C, en vier logisch partities in een uitgebreide partitie. Alles NTFS. [/quote:1f0887b3df] Welke informatie zie je in dat venster staan bij Type? Staat daar wel Syste(e)m? Want om op die partitie te kunnen installeren, zou deze een actieve primaire partitie moeten zijn. Of dat het geval is, zou je onder andere kunnen checken via een [url=http://partedmagic.com/]Parted Magic[/url] Live CD. //Edit Check ook nog of er iets bruikbaars staat, in deze hyperlink van SchoonePC http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html
Link naar reactie
Ik heb die HDD eruitgehaald en op een andere PC helemaal schoongemaakt; nu een enkele actieve primaire systeempartitie NTFS. Helpt geen moer. Langs verschillende wegen de drivers voor SATA en RAID geïnstalleerd; setup blijft weigeren, of ik nu de SATA mode in het BIOS op RAID, AHCI of IDE zet; maakt allemaal geen verschil. Denk nu aan iets heel anders; op de installatieschijf zelf staat dat deze Upgrade op de HDD zoekt naar een vorige Windowseditie. Is bij die lui van MS dus nooit doorgedrongen dat er mensen zijn die weliswaar een HDD met XP of Vista hadden, maar nu Win7 op een spiksplinternieuwe HDD willen zetten. De makers van XP waren wel zo snugger je tijdens setup op een lege HDD even de win98-schijf te laten plaatsen, ter confirmatie dat je die al had. Moet je nu deus eerst XP of Vista helemaal installeren om daarmee een upgrade te rechtvaardigen. Moet eenvoudiger kunnen, lijkt mij. Maar hoe?
Link naar reactie
[quote:cb38ba83ac="HvD"]Moet je nu deus eerst XP of Vista helemaal installeren om daarmee een upgrade te rechtvaardigen.[/quote:cb38ba83ac] In principe zou inderdaad XP of Vista geïnstalleerd en geactiveerd moeten zijn, om een upgrade versie van Windows 7 te kunnen installeren. Check eventueel op de site van computer!totaal [url=http://computertotaal.nl/article/2/windows-7-upgrade-installeerbaar-op--kale--pc.html?zone=windows_7]Windows 7 Upgrade installeerbaar op 'kale' pc,[/url] en deze topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1404731]Schone Windows 7 installeren over Vista 7 upgrade.[/url] Echter lijkt me dit niet de oorzaak van die foutmelding, die jij in je startpost meldt. Wellicht zou je meer info kunnen geven, over de PC waarop je Windows 7 probeert te installeren. Om welk merk/type PC/Moederbord gaat het? Heeft daarop onlangs XP en/of Vista probleemloos gedraaid? Heb je die hardware gecheckt op [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Default.aspx]Windows 7 Compatibility Center?[/url] Zou je ook nog kunnen melden, waar precies je die foutmelding krijgt? En welke installatie opties je hebt gekozen? Check voor deze laatste twee vragen deze Engelstalige [url=http://www.kodyaz.com/articles/windows-7-installation-win7-ultimate-rtm.aspx]Windows 7 Ultimate Installation (X64 RTM Edition Build 7600) Screenshots Step by Step.[/url]
Link naar reactie
Probleem opgelost; lag inderdaad aan het ontbreken van een eerdere versie op de HDD. Dus nu op kale schijf eerst simpele XP setup in SATA modus IDE. Meteen na installatie (geen activering) reboot, Win7 schijf erin, SATA modus AHCI en win7 setup; probleemloos. WinXP.old gooi ik er later af. Simpele zielen o.a. bij MS gaan er maar van uit dat een upgrade altijd op een systeem met een bestaande oudere versie wordt uitgevoerd. Zeker te fantasieloos of gebrek aan ervaring met PC's om te weten dat veel mensen na een crash van moederbord en zéker van harde schijf besluiten om er meteen maar een nieuwe en grotere in te zetten en dan ook maar meteen te upgraden. Tig mogelijkheden dus waarbij sprake is van een maagdelijk schone schijf, en men vrolijk aan de gang gaat, zoals met XP upgrades vanaf Win98. Had men wel beter kunnen aangeven dat toch eerst een XP of Vista setup gedaan moet worden. Ook typisch MS dat foutmeldingen nergens op slaan. De melding tijdens kale Win7 setup verwijst naar een hardwareprobleem met de harde schijf en drivers ervan, dus wordt je op het verkeerde been gezet. Dat soort domme meldingen kost veel mensen veel tijd en hoofdbrekens. Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen (shit dus).
Link naar reactie
[quote:7cd4f856a2="HvD"]Probleem opgelost; lag inderdaad aan het ontbreken van een eerdere versie op de HDD.[/quote:7cd4f856a2] Mooi dat je het hebt weten op te lossen. [quote:7cd4f856a2="HvD"]Ook typisch MS dat foutmeldingen nergens op slaan. De melding tijdens kale Win7 setup verwijst naar een hardwareprobleem met de harde schijf en drivers ervan, dus wordt je op het verkeerde been gezet.[/quote:7cd4f856a2] Daarom dacht ik ook aan een ander probleem, dan het ontbreken van een onderliggende Windows versie. Ikzelf heb ook eerst geprobeerd een upgrade versie van Windows 7 Home Premium, te installeren op de kale harddisk van de laptop uit mijn onderschrift. Ik herinner me geen "Win7 setup setup loopt vast; 0x80300001" probleem. Alleen het niet accepteren van de upgrade product-sleutel en een activatie error. Pas toen ik de Recovery CD's van Windows XP Professional had geïnstalleerd, werd in de upgrade versie van Windows 7 Home Premium, de upgrade product-sleutel geaccepteerd. En kon 'm ik activeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...