Ga naar inhoud

Prestatie-index gegevens foetsie


Aanbevolen berichten

Windows 7 beter dan voorgangers....? Mijn aandacht werd door een of ander artikel gevestigd op de "Prestatie Index" in Windows 7. Bij een kijkje naar mijn laatste gegevens (half februari), bleken deze met de muziek mee. Ook een hernieuwde test leverde geen cijfers op..... Alles bleef "blanko". :cry: Is dit verschijnsel bij iemand bekend??? Dus, omdat er ook nog wat andere, niet te verklaren zaken waren, heb ik maar weer een image teruggeplaatst. *zucht* Bij XP heb ik nooit terug moeten grijpen naar een image.
Link naar reactie
Nee, er is geen verschil merkbaar met "voorheen". 't Is alleen behoorlijk irritant om te ervaren dat er weer een Windows onderdeel was dat het loodje had gelegd. Het idiote is dat een nieuwe performance scan wel degelijk werd uitgevoerd en ook een nieuwe time/date stamp kreeg, maar dat er geen cijfermateriaal vermeld werd. Alles (zoals onder "score") was "leeg".... Ik heb een image teruggeplaatst en de indexes zijn weer "zichtbaar". Hoe betrouwbaar een nieuwe scan is vraag ik me sterk af: de resultaten (scores) zijn EXACT gelijk aan de vorige. Als-ie het een volgende keer weer laat afweten, dan laat ik het maar voor wat het is... :? Met het terugplaatsen van de image heb ik in ieder geval bereikt dat ik ook wat vreemd gedrag binnen het conf.scherm venster "Systeemvakpictogrammen" opgelost lijk te hebben.
Link naar reactie
[quote:7fdb38eb0d="jolo"]Windows 7 Prestatie Index is alleen maar een indicatie, om te zien of je PC krachtig genoeg is voor Windows Aero. Het is dus geen echt benchmark programma. Verder kun je Windows 7 beter niet (meer) vergelijken met Windows XP, maar met Windows Vista.[/quote:7fdb38eb0d] En dus voor eenmalig gebruik?? Ik had even het idee dat 't bruikbaar was als je systeemconfiguraties had gewijzigd, toepassingen had geïnstalleerd, etc. Dus wat ik al in een reactie naar Gerben aangaf: als-ie niets meer aangeeft, gewoon laten voor wat 't is.....(?)
Link naar reactie
[quote:587d33145d="lion"] Ik had even het idee dat 't bruikbaar was als je systeemconfiguraties had gewijzigd, toepassingen had geïnstalleerd, etc. [/quote:587d33145d] Bij wijzigingen in de hardware, zou je eventueel Windows 7 Prestatie Index opnieuw kunnen draaien. Echter als deze al snel genoeg was voor Windows Aero, is dat niet vereist.
Link naar reactie
[quote:b0a75a9fe8="jolo"]Bij wijzigingen in de hardware, zou je eventueel Windows 7 Prestatie Index opnieuw kunnen draaien.[/quote:b0a75a9fe8] Vooropgesteld dat-ie niet opnieuw een vroegtijdige dood gestorven is... :wink: Maar zonder flauwekul: ik begrijp nu dat-ie meer "op hardware is", dan op softwarematige aanpassingen.
Link naar reactie
[quote:3b590be144="gerben"]Zorg gewoon voor goede backups van je data bestanden, dan hoef je je verder niet druk te maken.[/quote:3b590be144] Doe ik al jaren: 1) ca. 1x per 3 weken een Ghost 2) ca. 1x per 2 maanden "Documenten" Ik weet dat dat te weinig is, dus ik ga die frequentie wat opschroeven. Tja, en verder.....: In z'n algemeenheid heb ik wel eens het idee dat alles wat aan Windows rammelt door de meesten voor lief wordt genomen. Zolang men er geen hinder van heeft. :wink: Misschien ben ik te veeleisend.... :roll:
Link naar reactie
[quote:a8b7e1d378="lion"] (..) ik begrijp nu dat-ie meer "op hardware is", dan op softwarematige aanpassingen. [/quote:a8b7e1d378] Hardware die in de Prestatie Index staat, heeft er de meeste invloed op. Tenzij je al op de maximale score zit. Drivers kunnen ook invloed hebben op de Prestatie Index, maar die invloed is wel kleiner. Bij mij ging deze in Windows 7 Home Premium op de laptop uit mijn onderschrift, zelfs omlaag na het installeren van nieuwe video drivers. Graphics Windows 7 Earo ging van 3.0 naar 2,6. Voor een laptop is dat voldoende. De juiste frequentie van backups, hangt we vanaf hoe vaak je data creëert. Gebruik je bijvoorbeeld je PC om een paar uur per dag, een boek te schrijven. Dan kan ik me voorstellen, dat je vaker backups wilt maken. [quote:a8b7e1d378="lion"]In z'n algemeenheid heb ik wel eens het idee dat alles wat aan Windows rammelt door de meesten voor lief wordt genomen. [/quote:a8b7e1d378] Windows wordt dan wel verbeterd. Maar het blijf mensenwerk. Dus zouden er best wel (programmeer)fouten in kunnen zitten. Had je overigens wel meegedaan aan die publieke Windows 7 Bèta en Release Candidate test? Verder zou het nuttig kunnen zijn, dat je af en toe rondkijkt in winkels, waar ze computerbladen verkopen. Soms verschijnen er computerbladen met nuttige Windows 7 tips en workshops, om vlot te kunnen overstappen naar Windows 7. Ik heb er zelf onlangs nog één aangeschaft van computer idee voor ¤6,95.
Link naar reactie
Score's: - Proc: 6.3 - Geh.: 7.4 - Graf.: 6.9 - Graf. voor spellen: 6.9 - Prim. HD: 5.9 Niks mis mee. :wink: <<<Verder zou het nuttig kunnen zijn, dat je af en toe rondkijkt in winkels, waar ze computerbladen verkopen.>>> Heb al vanaf 1992 een abo op C!T en sinds kort weer opnieuw een abo op T&T. Bovendien heb ik van de meeste Win versies een aardig lijvig boek op de plank staan. Maar ja, helaas vind je in de literatuur zelden oplossingen voor de curieuze zaken welke ik vaak meemaak: Prestatie index progjes welke plots niet meer werken (geen cijfers genereren), onverklaarbare zaken t.a.v. systrayicons (Systeemvakpictogrammen), etc. :cry: Gelukkig heb ik in 25 jaar "computeren" wel een hoop know-how opgebouwd. Maar ja, dan komt er een nieuwe Windows versie, met weer nieuwe componenten en dan ben je weer een tijdje bezig met 't zoeken naar oplossingen voor problemen welke zich hiermee voordoen. :?
Link naar reactie
Computerbladen en -boeken moet je ook meer zien als hulpmiddelen, met extra info over de nieuwe features. Specifieke problemen ga je daarin waarschijnlijk niet vinden. Één ding is nog niet echt verbeterd in Windows. Dat deze bij problemen (een) cryptische foutmelding(en) kan geven. Als er problemen zijn met een bepaalde driver, wil je tenslotte alleen de naam weten van die probleem driver. En dus niet een heel verhaal.
Link naar reactie
[quote:ba1142d03e="jolo"]Specifieke problemen ga je daarin waarschijnlijk niet vinden.[/quote:ba1142d03e] Nee, dat klopt! En iedere Win versie heeft toch wel weer z'n eigen probleempjes. Vreemd dat er blijkbaar niemand echt in geïnteresseerd is om deze te inventariseren. Samen met evt. oplossingen. Gat in de markt. Zo ontdekte ik vanmiddag dat mijn 7 Pro versie niet de enige is waar ik bepaalde, reconstrueerbare afwijkingen tegenkom....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...