Ga naar inhoud

Dualboot Windows 7 en Windows XP


Aanbevolen berichten

Mijn PC draait op Windows 7 Home Premium. Op een externe HD staat de image van Windows XP. Dit is de systeembackup van de c-schijf van mijn vorige PC, gemaakt met Norton Ghost. Is het mogelijk de image van XP te booten vanaf deze externe HD? Of moet eerst de image ergens op een andere vrije partitie worden geplaatst met Norton Ghost? Want eigenlijk is dat toch een soort recovery? Of is een nieuwe installatie van XP vereist? U zult het merken: ik ben een volslagen leek.
Link naar reactie
Van een image kun je niet opstarten. Je zegt dat die Ghost image van een vorige PC is. Dat kan problemen geven als je die terugzet op een partitie van je nieuwe PC. De hardware zal anders zijn, vandaar. Ook moet je een dual boot configuratie maken. Dat kan wel met een geschikte bootmanager (ik gebruik GAG hiervoor).
Link naar reactie
Dacht ik al, dat je van een image niet kunt opstarten. Daarom ging ik de image terugplaatsen met Norton Ghost op een andere partitie. Zoals ik deed op de vorige PC na een crash dus. Maar dat het problemen zou geven met de hardware van de nieuwe PC had ik niet verwacht. Die image is dus waardeloos en kan dus eigenlijk XP nieuw installeren. Maar ik ben bang dat dat niet zal lukken bij Microsoft, nieuw installeren op een compleet andere PC.
Link naar reactie