Ga naar inhoud

Computer loopt vast


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik heb een probleempje met de computer :? vorige week liep ihij de heletijd vast als ik met de zoekfunctie van windows naar Video's of Foto's ging zoeken. Ik kreeg dan een meldiong van DEP. Dat heb ik in het configuratiescherm uitgeschakeld voor explorer.exe. En ook soms een foutmelding van dat explorer.exe vast liep. In het rapport wat hij dan wilde verzenden zag ik staan dat explorer.exe was vastgelopen op module nmdataservices.ddl, msvcr71.dll of shell32.dll. Ook stond er een paar keer niets bij vastgelopen module. Ook liep de computer in 1 klap vast als ik van gebruiker wisselde. Ik klik dan het andere account aan, je hoort het muziekje van Windows aanmelden, dan zie je het bureaublad, vensteltje komen van de printersoftware en dan loopt tie compleet vast:S Ctrl-Alt-Del werkt nog wel. Ik heb toen de computer met systeemherstel herstelt naar het eerste herstelpunt toen die nog niet van die kuren had. Maar geen resultaat, bleef vastlopen. Toen heb ik mbv de Windows CD (XP Home) opnieuw geinstalleerd zonder de instellingen en bestanden weg te gooien, herstellen heet dat geloof ik ook, maar ook geen resultaat. Toen haalde die opeens heel veel updates binen oa SP3, en nadat tie die geinstalleerd had was het vastloopprobleem bij de zoekfunctie over. Ik krijg geen rare meldingen meer. Alleen hij loopt nog wel steeds vast bij het overschakelen van gebruiker. Weet iemand hier op dit forum waar dit door zou kunnen komen? Ik het al geprobeerd met alle opstartende programma's uitgeschakeld maar dat lukte ook niet. Alvast bedankt!!!
Link naar reactie
Geheugentest: memtest downloaden en op een CD branden en opstarten daarmee. Bij de HD fabrikant een HD test downloaden en gebruiken. Alle periferie loskoppelen, dus ook kaarten, behalve monitor, muis, keyboard en kijken of ie goed blijft. Zo ja, een voor een aansluiten te weer testen. Ik weet het, het is een lang programma. Als de fout blijft: In RUN msconfig opstarten. Ik weet niet of dat ook nog in Vista/7 wordt ondersteunt. In XP in ider geval wel. In TAB Startup alles uitschakelen. Kijken. Goed - dan weet ik het niet meer. Fout? helft weer inschakelen - kijken. Enz , enz. Ook een lange test, maar ik neem aan dat je wilt uitzoeken waar het aan ligt. Succes, perloc Edit: Heb je alle virus en spyware programma's er wel op losgelaten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...