Ga naar inhoud

kleurprobleem bij VLC media player (veel te paars)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren VLC mediaplayer om films te bekijken. Onlangs heb ik Windows XP eens opnieuw geïnstalleerd (na 6 jaar was dat wel eens nodig), en dus ook de VLC player.(v 1.0.3) Aanvankelijk werkt die goed, maar na het installeren van verschillende programma's, krijg ik plotseling verkeerde kleuren op de VLC. Ze zijn veel te paars, met links en bovenaan een gele, doorschijnende band. Bij mediaplayer classic en windows media player heb ik dat probleem niet. Wat kan hier de oorzaak zijn ?
Link naar reactie
Ik heb wat zitten experimenteren met de instellingen van mijn Geforce 4 T4 4800 SE. Bij de advanced settings "color correction" heb ik 3 mogelijkheden : apply color change to all overlay desktop Wanneer ik hier een andere keuze maak, bv van desktop naar overlay, kan het gebeuren dat het beeld wel goed is. Maar na afsluiten van VLC en terug openen is die weer verkeerd. Er zit geen regelmaat in....
Link naar reactie
Ik heb het K-lite codec pack verwijderd en de problemen zijn opgelost ! Ondertussen heb ik bij het zoeken wel een player tegengekomen die heel goed HD afspeelt: Splash (http://mirillis.com/splash.html) Waar VLC en MPC sommige mp4 HD movies haperend en blokkerig afspelen, toont Splash die zeer vloeiend. (helaas speelt die geen FLV) In ieder geval bedankt voor al jullie respons.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...