Ga naar inhoud

Win 7 setup blijft hangen..


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik zit met de volgende probleem.. Ik heb nu al 2 maanden lang last van hangende setup van windows 7. Ook krijg ik soms Win vista boot loader te zien tijdens het starten van setup dan alleen. Dat hangen begint vlak na de loader screen op het begin dan komt er een blauw scherm van win 7 met muis te zien alleen dan wacht ik 3 minuten lang op weet ik veel wat? dan pas gaat ie door met de volgende stap. En dan als ik tijd en toetsenbord taal enz heb igesteld en volgende klik blijft ie weer 3 minuten hangen soms wel langer.. :? Ik snap niet wat het probleem nu is, ik heb al geprobeerd om met een andere harde schijf te installeren, ook met andere branders blijft gewoon hetzelfde gedrag vertonen. De Win 7 setup dvd is gewoon origineel.. Ik heb nu een beetje het gevoel dat het of me Bios is of de moederbord heeft polyo.. :? De bios had ik trouwens ook al geprobeerd te zetten naar default. de moederbord ie nog nie eens 1 jaar oud, en toont deze gedrag niet voor bij xp of vista installatie, iemand enig idee?? :roll:
Link naar reactie
de setup van w7 gaat inderdaad gepaard met ogenschijnlijke pauzes/hiks waarvan je denkt dat de zaak gestopt is, omdat er ook geen zandlopertje meeloopt. dat is dus (na een keer of wat) voor mij een normaal verschijnsel. wat je er niet bij schrijft: ben je nu ongeduldig of gaat de setup inderdaad niet door, en zo ja, wanneer stopt de setup dan?
Link naar reactie
Heb het onder anderen opgelost.. Via een ander forum, iemand vertelde mij dat er mischien een ide kabeltje stuk kon zijn of los zit van de Floppy drive of wat anders. Ik had me pc opengemaakt en er zat inderdaad een Floppy ide kabeltje los.. :roll: Ik vind het raar dat Windows wel de floppy drive laat zien in Deze Computer terwijl ie loszat al die tijd :? Maar in ieder geval ik heb geen last meer van dat hangen bij Windows 7 setup. :D
Link naar reactie
[quote:f66bb6d105="Verhoeven"]er zat inderdaad een Floppy ide kabeltje los [/quote:f66bb6d105] Een gewone 1.44 MB [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk#Floppy_mass_storage]floppy station[/url] heeft toch geen IDE kabel, maar een 34 aderige floppy interface kabel. Daarvan bestaan zowel platte en ronde kabels. Wel heeft er vroeger een SuperDisk LS-120 bestaan. Die werd aangesloten via een 40 aderige IDE kabel. Staat ook beschreven in die Wikipedia hyperlink. [quote:f66bb6d105="Verhoeven"]Ik vind het raar dat Windows wel de floppy drive laat zien in Deze Computer terwijl ie loszat al die tijd[/quote:f66bb6d105] Dat kan met de ouderwetse 1.44 MB floppy gebeuren. Deze is tenslotte niet plug & play. Windows checkt alleen of er een floppy drive Enabled is in het BIOS. Is dat het geval, dan zie je 'm in Windows. Daarom had het BIOS vroeger een optie: Boot Up Floppy Seek. Als je die Enabled had, dan ging het BIOS controleren of het floppy station daadwerkelijk aangesloten was. Zo niet, dan onderbrak het BIOS de opstartprocedure met een foutmelding. Bijvoorbeeld: Floppy disk(s) fail (40).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...