Ga naar inhoud

Kan geen windows onderdelen toevoegen/verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows Vista Home Edition SP2: Als ik in het configuratiescherm Windows onderdelen wil toevoegen krijg ik onderstaande melding nadat hij 5 minuten heeft lopen stampen: "An error has occurred. Not all of the features were successfully changed." Dit is een welbekende melding, in google krijg ik tig keer mensen te zien met dit probleem maar geen werkende oplossing. Behalve een schone installatie, dit is echter geen optie voor mij op dit moment. Het probleem is dat ik nu geen IIS kan toevoegen en geen webservices kan hosten via ISS. Overigens kan ik helemaal niets toevoegen dus ook bv geen telnet client. Het probleem heeft als oorzaak een automatische Windows Update, maar Microsoft heeft zover ik weet hiervoor geen patch of iets dergelijks ontwikkeld. Dit probleem is al 3 jaar bekend als ik naar meldingen mbt dit probleem kijk. Aangezien ik nu geen schone installatie kan uitvoeren, er is op mijn werk software toegevoegd en bij een klant, hoop ik misschien tegen beter weten in dat iemand een of andere truc kent om dit probleem uit de weg te ruimen. Ik heb al: 1. Overbodige languagepackages verwijderd. 2. sfc.exe /scannow uitgevoerd (met errors !) 3. Alle laatste updates geinstalleerd 4. IIS installatie tevergeefs via de commandline proberen uit te voeren Iemand die dit bekend voor komt en hier een oplossing voor heeft ? Groet Bert.
Link naar reactie
Bedankt Edouard, maar de Windows Installer voor Vista SP2 staat daar niet bij, maar zou onderdeel moeten zijn van SP2. Ik heb SP2 opnieuw geinstalleerd maar ik krijg nog steeds dezelfde melding. Ik heb de Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu geprobeerd (32 bits systeem) maar die ik alleen voor vista SP1. Ik krijg foutmelding "Update is niet gelding voor uw systeem". Voor SP2 is er geen link.
Link naar reactie
Als ik nu een in-place upgrade wil doen om dit probleem op te lossen, en ik heb alleen een zelf gecreeerde Recovery Dvd (laptop zonder installatie Cd geleverd) heb ik dan een probleem ? Overigens krijg ik als ik van de commandline IIS probeer toe te voegen een melding (echo %errorlevel%) met nummer 14081, misschien dat dit iemand iets zegt ? Ik probeer het verhaal in onderstaande link voor elkaar te krijgen. http://www.gaebler.com/Trouble-Installing-Vista-Components.htm Meer opties zijn er volgens mij niet wat betreft deze ellende.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...