Ga naar inhoud

verwijderen bestanden lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn harde schijf aan het opruimen en wil veel bestanden weggooien Meestal zijn het grote aantallen bestanden die in mapjes zitten en wil ik de mapjes weggooien. Vaak zijn het backups van een andere computer Een aantal mapjes kan ik niet weggooien en mijn windows XP SP3 meldt dan dat de bestanden in gebruik zijn, maar dat zijn ze niet Ik denk dat ze om de een of andere reden nog open staan Wie weet een progje waarmee ik dergelijke bestanden wel kan weggooien (terwijl de verkenner dat niet wil)
Link naar reactie
Probeer het dan even buiten Windows om: De eenvoudigste oplossing is ze te verwijderen met een Knoppix-cd : ftp://ftp2.skynet.be/pub/knoppix/KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso Hiermee download je een iso-bestand, je brandt dit op een cd, je reboot met deze cd (in bios je bootvolgorde even aanpassen zodat je cd-speler op de eerste bootplaats komt te staan) Op die manier start dus eigenlijk op in Linux zonder dat je Linux op je systeem hoeft te installeren. Laat je niet afschrikken door het woord 'Linux': om hiermee bestanden te verwijderen hoef je geen kennis van Linux te hebben - het is even makkelijk als in Windows. Je start dus je systeem op vanaf deze knoppix-cd en je krijgt - net als in Windows - een bureaublad met mappen op. Het verschil met windows is alleen dat jij op je bureaublad pictogrammen van je schijf/schijven/partities krijgt die een 'aparte' naam hebben. Klik deze mappen gewoon een voor een open, het gedraagt zich allemaal als een gewone Windowsverkenner
Link naar reactie
ik zal de knoppix variant proberen, maar dat kan pas morgen Ik zal jullie op de hoogte houden of het onder linux wel werkt Spannend hoor (Ik gebruik nu ook Linux om met PING images te maken en terug te zetten en dat gaat ook uitstekend) De bestanden die ik niet kwijtraak staan op mijn nieuwe NAS die in mijn netwerk gekoppeld staat Kan ik via Linux wel makkelijk bij mijn NAS komen?
Link naar reactie
Hoe je met een Knoppix CD op je NAS moet komen, zou ik ook niet weten. Maar ik weet wel hoe je erop kunt komen met een [url=http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download]Ubuntu 9.10 desktop CD.[/url] Als je PC ermee opstart, Engels selecteert, en 'm start als Live CD. (Dat zijn de default opties.) Zodra Gnome is gestart, ga je met de muis naar Places > Network. Dan zou je NAS moeten kunnen zien.
Link naar reactie
ik heb unlocker gebruikt en het werkt zoals je zegt Maar ik heb heel veel files en heel veel mappen die ik een voor een moet doorlopen wil unlocker goed werken Ik heb het als test geprobeerd, maar dan ben ik dagen bezig Ik heb mijn backup van maanden (keer op keer) uit veiligheid naar mijn nieuwe NAS gecopieerd en wil die nu weggooien
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...