Ga naar inhoud

stand by en slaapstand in XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn laptop Windows XP prof. SP3 geinstalleerd en stuit op het volgende probleem. Als ik de computer in de stand by stand wil zetten is dit niet mogelijk omdat het logo zwak staat afgebeeld en niet is aan te klikken. In Energiebeheer ( configuratiescherm) staat ook geen tabblad "slaapstand", dus dat valt ook niet te regelen Alleen de tabbladen "energiebeheerschema","waarschuwingen","energiemeter" en "geavanceerd" zijn zichtbaar; Heeft iemand een oplossing ? Bedankt alvast Troef
Link naar reactie
Bij suggestie 1 krijg ik de mededeling " Deze computer ondersteunt de slaapstand niet". Hoe kan ik zien of de nieuwste driver voor de videokaart wel is geinstalleerd ?( De laptop is 4 jaar oud en de slaapstand heeft met een ander OS altijd perfekt gewerkt) Ik heb bij "Apparatenbeheer" gezocht maar niets hierover gevonden. Wat ik overigens niet begrijp is ,dat ik ook de Stand By stand niet kan aktiveren. Ga ik via Start,Uitschakelen naar het beeld Computer uitschakelen dan staat het Stand By icoon zwak afgedrukt naast Uitschakelen en Opnieuw opstarten en kan niet aangeklikt worden. Graag een nieuwe suggestie;
Link naar reactie
[quote:c2f118136d="Troef"]XP prof. SP3 (..) stand by stand (..) logo zwak staat afgebeeld [/quote:c2f118136d] Check om mee te beginnen deze hyperlink [url=http://www.compucor-pcdokter.nl/slaapstand-energie-besparen.htm]Slaapstand op XP en energie besparen.[/url] Ook zou je nog kunnen checken op de site van Microsoft artikel 907477 [url=http://support.microsoft.com/kb/907477/nl]Problemen met de slaap- en stand-bystand in Windows XP oplossen.[/url] Meldt eventueel om welk merk/type laptop het gaat. En op welk ander OS heeft de slaapstand dan wel gewerkt?
Link naar reactie
De hyperlink heeft mij ook niet verder kunnen helpen ( geen tabblad Slaapstand en ook de bios gaf geen oplossing). Mijn andere OS is XP home,franse versie ( édition familiale) dat nog steeds op de computer staat en wonder boven wonder hier werkt de slaapstand nog steeds !!! Dus ... een installatiefout in XP prof NL ???? en geen probleem met de computer ????? Graag advies
Link naar reactie
Dat de slaapstand niet op XP prof NL werkt, maar wel op XP home Franse versie, is wel raar. Die optie is taal onafhankelijk. En XP Home Editie heeft niks extra's boven de XP Professional Editie. Zie ook de windowscorner [url=http://www.windowscorner.com/winxp/prestatieverbetering/slaapstand.php]De computer in slaapstand zetten.[/url] En heb je echt alles geprobeerd, wat in die Microsoft artikel 907477 staat? Het zou toch minsten output moeten opleveren. Een quote uit Microsoft artikel 907477 [quote:d8d4d220b6] Bepalen of een computer gebruikmaakt van ACPI-functies De slaap- en stand-bystand vereisen een BIOS-systeem dat ACPI of de vroegere Advanced Power Management -specificatie (APM) ondersteunt. Raadpleeg de systeemdocumentatie of ga naar de website van de fabrikant voor meer informatie over het vaststellen van de compatibiliteit en de update-status van de firmware. Hierdoor kunt u problemen voorkomen. Bijgewerkte firmware is met name belangrijk wanneer u de ACPI-functionaliteit gebruikt. Voer de volgende stappen uit om na te gaan of een computer gebruikmaakt van ACPI-functies: 1.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ devmgmt.msc en klik op OK. 2.In het venster Apparaatbeheer vouwt u Computer uit en controleert u of de optie Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC wordt weergegeven. Als dat het geval is, maakt de computer gebruik van de ACPI-functionaliteit. [/quote:d8d4d220b6] en [quote:d8d4d220b6] Bepalen of een computer slaap- en stand-byfuncties ondersteunt 1.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ powercfg.cpl en klik op OK. 2.Controleer of het dialoogvenster Eigenschappen voor Energiebeheer een tabblad Slaapstand bevat. Als dat het geval is, opent u het tabblad Slaapstand, selecteert u Slaapstand inschakelen en klikt u op Toepassen. 3.In de sectie Energieknoppen controleert u of de opties Standby en Slaapstand worden weergegeven in het vervolgkeuzemenu op het tabblad Geavanceerd . Opmerking Als het tabblad Slaapstand bestaat en u schakelt het selectievakje Slaapstand inschakelen op het tabblad Slaapstand uit, dan wordt de optie Slaapstand niet weergegeven in het vervolgkeuzemenu op het tabblad Geavanceerd. Als zowel de optie Standby als de optie Slaapstand ontbreken in het vervolgkeuzemenu, ondersteunt de computer deze functies niet of zijn de energiebeheerfuncties in het BIOS uitgeschakeld. Voor meer informatie over de BIOS-instellingen neemt u contact op met de fabrikant van het systeem. [/quote:d8d4d220b6]
Link naar reactie
Wat betreft de chipset ,dat wordt wel erg ingewikkeld voor deze hobbyist. Bovendien begrijp ik het niet helemaal, er is opgemerkt door één van jullie, dat het eigenlijk niet mogelijk is ,dat XP home wel de standby en slaapstand laat zien en XP prof. niet. Dan kan het toch niet aan de computer liggen of het eventueel ontbreken van sommige elementen, of zie ik dit te simpel ? Tom vraagt nog de specificaties van de computer : Intel Pentium 4 CPU 3,00 Ghz, kloksnelheid 3,00 Ghz, 1,25 GB geheugen Videokaart : ATI Mobility Radeon 9700/64 MB Kunnen jullie nog wat uit de hoge hoed toveren ? Ik ben benieuwd !
Link naar reactie
De enige verklaring die ik kan bedenken dat de XP home Frans wel een slaapstand optie heeft, en de XP prof NL niet. Is dat waarschijnlijk de XP home Frans met de laptop was voor-geïnstalleerd door de laptop fabrikant. Dan zijn alle drivers al geïnstalleerd. In de XP prof NL ontbreekt dus een driver. Daarom vroeg ik ook naar het merk/type laptop. Want de drivers die je nodig hebt, zijn waarschijnlijk te downloaden op de website van de laptop fabrikant.
Link naar reactie
Met de suggestie van Tom kom ik niet verder; op de site moet ik eerst een "verification software" tool downloaden, maar deze zegt dat hij niet op de computer geinstalleerd kan worden en dat er contact moet worden opgenomen met de laptop leverancier ( Acer). Jojo' idee lijkt me inderdaad juist, XP home is met software van Acer geinstalleerd en Prof. niet. Ik ben naar de site van Acer geweest en daar zijn inderdaad een aantal stuurprogramma's voor de laptop ( Aspire 1670) te vinden, maar.....welke moet ik hebben ? Dus opnieuw wordt jullie hulp gevraagd.
Link naar reactie
Beetje negatief wellicht, maar het bulkt van de slaapstand en stand-by problemen. Hoe het in Vista (en Win7) is, weet ik niet, maar in XP is het met regelmaat een drama: BSOD's, niet meer uit slaapstand willen komen, etc. Zowel hardware- als softwarematig gaat het nogal eens mis. (Bron: kennisen, vrienden, bekenden en fora). Ik heb 't zelf nog nooit gebruikt en ben 't ook niet van plan. Als ik dat machien nodig heb, dan gaat-ie aan, als ik 'm wat langer niet gebruik, dan gaat-ie uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...