Ga naar inhoud

Gigantische windows bestand(meer dan 140gb!!)


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn vrien heeft windows vista basic op een notebook met 250gb harde schijf, hij heeft hem 3 weken geleden gekocht, uiteindelijk merkte hij dat terwijl hij niks behalve het spelern van gta 3(zijn einige spel op pc)en internetten op ie8, zijn harde schijf begon te "krimpen" uiteindelijk merkte hij dat zijn windows bestand meer dan 100gb groot is!!(en nu 2 dagen later is het al meer dan 140gb) hij schrok zich kapot, hij vroeg of ik dat ook heb(en helaas voor hem nee al heb ik stuk of 20 herstelpunten en 22pc games en veel rotzooi mijn windows bestand is maar kleine 12gb groot) uiteindelijk na wat speurwerk vond hij de schuldige in schijopruiming vond hij het boosdoener, zijn windows foutrapport is 2.3gb groot en zijn tijdelijke bestanden maar liefst 123gb groot!! de vraag is kan hij in schijfopruiming de tijdelijke bestanden en windows foutrapport laten verwijderen zonder einige problemen daarna??
Link naar reactie
Tijdelijke bestanden kun je in principe zonder problemen verwijderen. Je kunt ook ccleaner gebruiken, deze verwijderd standaard alleen bestanden, ouder dan twee dagen. Dan wis je niks wat nu mogelijk in gebruik is. Maar als je zoveel foutenrapporten ziet, kun je je ook afvragen, of er niet iets mis is met het systeem. En 123GB aan tijdelijke bestanden is ook wel erg veel. Misschien eens kijken waar die vandaan komen?
Link naar reactie
Zat ik ook aan te denken: het ding gewoon hernoemen (zorg dat je de originele naam nog weet achteraf, voor-het-geval-dat) en kijken of het problemen geeft. (Zelf doe ik dit geregeld met mappen: 'k voeg dan 111 toe aan de extentie en daaraan herken ik ze later - is ook makkelijk om ze terug de originele naam te geven indien nodig)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...