Ga naar inhoud

Administrator en Gebruikersaccounts in Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor de nieuwe notebook van mijn vrouw had ik eerst " Herman" opgegeven als administrator, Later heb ik via Accounts beheren-Naam wijzigen die naam vervangen door de hare (Christina). Het wachtwoord is niet veranderd. In Accounts Beheer staat nu inderdaad Christina als Administrator, en er wordt daar geen andere gebruikersaccount vermeld, alleen "Gast" en die is uitgeschakeld. In Verkenner staat echter nog steeds op de C: schijf Herman als gebruiker vermeld, zelfs met een slotje ervoor, en die account is niet weg te krijgen of van naam te veranderen. Alles wat wordt opgeslagen gaat ook daar naar toe. Openen van de files is geen probleem, ondanks het slotje, maar zoals gezegd is "Herman" op geen mij bekende manier te deleten of van naam te veranderen. Hoe krijg ik hem weg, of verander de naam?
Link naar reactie
Lees mijn verhaal nog een keer goed... dat ie precies wat je wilt... . Alleen als je eerst weer een Christina aan gaat maken heb je kans dat het systeem zegt .... gebruikers bestaat al.... dus daarom even die truc naar Herman... Aan jouw antwoord kan ik dus gewoon zien dat je of het niet begrepen hebt of je hbt niet goed gelezen...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Als je al regelmatig een back-up maakt, hoef je geen nieuwe te maken. En het geldt alleen maar voor je bestanden, niet voor je instellingen. Mijn back-ups worden automatisch elke dag gemaakt,dus ik heb wat dat betreft niets extra gedaan voordat ik de beschreven acties met de admin. acccounts uitvoerde. Alles liep gesmeerd. De back-up is alleen maar om als er toch iets helemaal mis zou gaan, in elk geval toegang te hebben tot je bestanden. Voor je instellingen kan je eventueel eerst een herstelpunt in Windows maken, en als je 100% zekerheid wilt hebben maak je eerst een image van je hele schijf. Succes, Herman
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...