Ga naar inhoud

Help partitieletters gewijzigd.


anoniem

Aanbevolen berichten

Door problemen met de CD/DVD brander heb ik diverse software ( o.a. Easy CD creator, omdat ik de indruk kreeg dat die de oorzaak was van niet functioneren van de brander) verwijderd. Tracht er ook achter te komen waarom de computer ineens zo traag opstart: 6.30 minuten... Vandaag opgestart en na 2.4' gebruiksklaar... Maar wat stel ik vast: mijn twee harde schijven, beide verdeeld in 4 partities (c-d-e-f en g-h-k-l) en mijn cdrom lezer (I) en cd brabder (J) hebben andere letters gekregen. Hoe zet ik die letters opnieuw bij de correcte partitie ?
Link naar reactie
Configuratiescherm > computerbeheer > schijfbeheer Daar klik je dan (aan de rechterkant) rèchts op een schijf en je kan dan er kiezen voor Stationsletter en paden veranderen. Daar is het te doen. Let wel: stel dat je een partitie de letter d wil toekennen, maar je hebt al een àndere partie die (fout) d heet, dan ga je eerst die fout hernoemen naar een vrije letter (kies ze makkelijkst achteraan het alfabet) - op die manier komt je letter d vrij en kan jij je èchte d-partie opnieuw d gaan noemen. Let ook wel dat je partitie met je windows opnieuw zijn oude naam krijgt - al denk ik dat diè naam niet gewijzigd werd, anders zou je opstartproblemen hebben denk ik.
Link naar reactie
Heb ik geprobeerd...maar de letter (bvb D) die werd gewijzigd in bvb V werd wanneer ik op wijzigen klikte werd daarna niet teruggevonden als een "vrije" letter D. Ik heb dan mijn Norton Ghost gebruikt al alles staat terug zoals voorheen. Problemen (DVD brander) zijn niet verholpen en had bij een nieuwe opstart opnieuw 5' nodig. Blijf het verder bekijken. PS Heb Easy CD creator opnieuw verwijderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...