Ga naar inhoud

Waarmee kan ik .dbx bestanden openen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een aparte identiteit gemaakt om oude emails te archieveren. Deze was opeens weg. Opnieuw aangemaakt en de gebackupped dbx bestanden proberen terug te zetten (eerst map aanmaken in OE-Archief indentiteit en dan in Explorer dat dbx bestand van de lege folder vervangen door de gebackupped). Hij pakt het nu echter niet in verleden wel. Weet niet of het een taal probleem is, maar vraag me af of er een gratis tooltje is waarmee ik dbx bestanden kan openen (en weer terug zetten in OE).
Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met aparte identiteiten,maar wat ik ervan begrijp is dat je waarschijnlijk de verkeerde werkwijze hebt gevolgd. Hier zeg je "(eerst map aanmaken in OE-Archief indentiteit en dan in Explorer dat dbx bestand van de lege folder vervangen door de gebackupped)". Ik denk dat je het bestand (dus ook de map) hebt willen terugzetten,zonder eerst in OE een map met die naam aan te maken,vandaar dat de map niet zichtbaar is geworden. Mogelijk moet je ook eerst 1 mailtje in de onderhavige map plaatsen. Het kan ook zijn dat je "Folders.dbx" niet mee hebt genomen,dan werkt het volgens mij ook niet. "maar vraag me af of er een gratis tooltje is waarmee ik dbx bestanden kan openen (en weer terug zetten in OE)." Dat kun je doen met DBXtract,het maakt *.eml bestanden van de mail uit de *.dbx bestanden. http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx Het proggie is helaas geen freeware meer,maar hier is versie 3.90 nog gratis op te halen. http://home.wanadoo.nl/computerjantje/software/DBXtract.exe Mocht er om VB6 runtime dll gevraagd worden,op de site staat er een download link naar Microsoft. Als het gelukt is om er *.eml bestanden van te maken,is het daarna ook weer mogelijk om ze middels "slepen" weer in Outlook Express te zetten. Werkwijze is als volgt; Maak voor elke map die je terug wilt plaatsen ergens een map aan. Extract dan de bestanden met DBXtract. Open vervolgens Outlook Express en de betreffende map zodanig,dat je ze beiden op het bureaublad hebt. Selecteer de *.eml bestanden en sleep ze naar de juiste map in OE. Hopelijk werkt e.e.a. voor je.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...