Ga naar inhoud

Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:33e1505318="lion"]Probleem is allen dat ik geen idee heb of ik volgend jaar nog een XP Pro met licentie zal kunnen kopen [/quote:33e1505318] De XP Professional Edition OEM is nu nog wel verkrijgbaar. En volgens [url=http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx]Windows Life-Cycle Policy.[/url] [quote:33e1505318] As of April 2008, Microsoft is extending availability of Windows XP Home Edition for OEMs to install on Ultra Low-Cost PCs. The new OEM end date will be the later of either June 30, 2010, or one year after the general availability of the next version of Windows. [/quote:33e1505318] En wat de security updates betreft voor XP http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP#Support_lifecycle [quote:33e1505318] Windows XP Service Pack 2 will be retired on July 13, 2010, almost six years after its general availability. On April 8, 2014, all Windows XP support, including security updates and security-related hotfixes will be terminated. [/quote:33e1505318] Vroeg of laat zal er toch overgestapt moeten worden naar een recenter Windows versie.
Link naar reactie
[quote:e5017b9ea1="jolo"]Vroeg of laat zal er toch overgestapt moeten worden naar een recenter Windows versie.[/quote:e5017b9ea1] Waarom? Hooguit omdat b.v. de (Inter)netwerktechnologie op een te oud systeem niet meer bruikbaar is. Verder zal het zo'n vaart niet lopen. Als je als gebruiker geen hogere eisen gaat stellen, is er niets aan het handje. Veiligheid? Hangt voor een groot deel af van z'n gebruiker! Geen updates meer? Ook niet onoverkomelijk. Iedere keer geeft Microsoft bij een nieuwe Win versie aan dat-ie "stabieler" is dan z'n voorgangers. "De consument" vertaalt dit met: "betrouwbaarder". Maar da's geen wonder als je je geesteskind steeds meer afschermt voor systeemonderdelen!! Zie ook: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=204166[/url] Je installeert een programma'tje en wordt bij iedere start hiervan geconfronteerd met de vraag "of je wel door wil gaan....". :roll: Bij de introductie van Vista is men een verkeerde weg ingeslagen; iedere gebruiker wordt als "dummy" beschouwd.
Link naar reactie
[quote:be24c1c7e9="jolo"] On April 8, 2014, all Windows XP support, including security updates and security-related hotfixes will be terminated. [/quote:be24c1c7e9] Een support periode van ruim 10 jaar is een unicum en geeft ook aan hoe goed Windows XP is. Wordt hiermee geïmpliceerd dat geen enkele andere Windows versie zo goed is als XP?
Link naar reactie
[quote:928ba07888="lion"] Geen updates meer? Ook niet onoverkomelijk. [/quote:928ba07888] Dat is ook beslist niet onoverkomelijk, maar Microsoft suggeert iets anders en probeert je een "schuldgevoel" aan te praten. In 1998/1999 suggeerde Bill Gates ook al dat vele applicaties zouden stoppen bij de overgang van 1999 naar 2000 vanwege de millenium bug. Helaas stelde die bug niets voor. Vele ziekenhuizen hadden voor niets noodaggregaten klaar staan.
Link naar reactie
@Hythloday: Om het vergelijk met de auto nog maar eens terug te halen. Niemand verplicht jou om een nieuwe PC te kopen. Als je nog prima werkt op een P1 op 100mhz dan moet je dat gewoon blijven doen, dat is dus net als met die auto. bevalt die oude wagen (ik rij een mercedes van 21 jaar) dan moet je die gewoon houden, maar dan moet je ook niet naar de fabrikant gaan en zeggen dat je nu op die oude auto ook wel ABS, airbags en allerlei nieuwe technieken wil hebben die ze nu leveren. Dan krijg je het advies om een nieuwe auto te kopen. Zo is dat met de PC ook. Koop je een nieuwe PC en wil je al de features gebruiken, dan heb je simpelweg ook een nieuw OS nodig. Je mag niet verwachten dat bijvoorbeeld XP maar steeds met aanvullingen komt. Ook dat is iets wat je bij de auto's ziet, VW levert al vele jaren een Golf, maar dat is toch een hele andere auto geworden in al die jaren Met software is het gewoon niet anders. Ik ben wel blij met de ondersteuning van mijn nieuwe hardware en kies er dus voor om een nieuwe windows te kopen. Jij vind het niet zinvol en hebt dan de volledige vrijheid om XP te blijven draaien en dat die dual of quad-core en die mooie videokaart niet benut worden neem je dan op de koop toe.
Link naar reactie
[quote:087f6ef828="lion"][quote:087f6ef828="jolo"]Vroeg of laat zal er toch overgestapt moeten worden naar een recenter Windows versie.[/quote:087f6ef828] Waarom? Hooguit omdat b.v. de (Inter)netwerktechnologie op een te oud systeem niet meer bruikbaar is. (..) Veiligheid? Hangt voor een groot deel af van z'n gebruiker! Geen updates meer? Ook niet onoverkomelijk. [/quote:087f6ef828] Niet alleen vanwege het wegvallen van de security updates. Maar ook omdat XP dan niet meer verkrijgbaar is. En je een XP OEM versie niet mag meenemen naar een nieuwe PC. Je oude PC zal toch eens het loodje leggen. //Edit En vroeg of laat worden er voor de nieuwere PC's geen drivers meer geschreven.
Link naar reactie
[quote:6e07aa5e21="Peter Vooges"] Jij vind het niet zinvol en hebt dan de volledige vrijheid om XP te blijven draaien en dat die dual of quad-core en die mooie videokaart niet benut worden neem je dan op de koop toe.[/quote:6e07aa5e21] Dat geldt voor Windows XP Home en niet voor Windows XP Professional. Windows XP Pro stuurt de Intel Dual Core E6500 prima aan evenals de videokaart. De processoren die nu te koop zijn, zijn nog gebaseerd op de XP/Vista technologie. De toekomstige processoren zullen worden aangepast aan de Windows 7 technologie. De gebruiker zal weinig verschil merken tussen Windows XP Pro en Windows 7 op de huidige systemen.
Link naar reactie
[quote:70a2d48cd4="Peter Vooges"]@Hythloday: Om het vergelijk met de auto nog maar eens terug te halen. Niemand verplicht jou om een nieuwe PC te kopen. Als je nog prima werkt op een P1 op 100mhz dan moet je dat gewoon blijven doen, dat is dus net als met die auto. bevalt die oude wagen (ik rij een mercedes van 21 jaar) dan moet je die gewoon houden, maar dan moet je ook niet naar de fabrikant gaan en zeggen dat je nu op die oude auto ook wel ABS, airbags en allerlei nieuwe technieken wil hebben die ze nu leveren. Dan krijg je het advies om een nieuwe auto te kopen. Zo is dat met de PC ook. Koop je een nieuwe PC en wil je al de features gebruiken, dan heb je simpelweg ook een nieuw OS nodig. Je mag niet verwachten dat bijvoorbeeld XP maar steeds met aanvullingen komt. Ook dat is iets wat je bij de auto's ziet, VW levert al vele jaren een Golf, maar dat is toch een hele andere auto geworden in al die jaren Met software is het gewoon niet anders. Ik ben wel blij met de ondersteuning van mijn nieuwe hardware en kies er dus voor om een nieuwe windows te kopen. Jij vind het niet zinvol en hebt dan de volledige vrijheid om XP te blijven draaien en dat die dual of quad-core en die mooie videokaart niet benut worden neem je dan op de koop toe.[/quote:70a2d48cd4] Die ouwe Mercedes van je moet ook binnenkort van de weg hoor, daar komen de milieu taksen aan, men wil naar groene voertuigen toe;aldus Europa. De verwachting is dat je een torenhoge taks zal moeten betalen om daar nog mee rond te rijden, dus word je zo ontmoedigd. Ook de hedendaagse veilgheidsvoorzieningen ontbreken bij oude wagens. Die worden ook nog verplicht. Anders torenhoge verzekeringspremie enz...... Tja, de brave burger moet maar van ja knikken en afdokken. [url]http://auto.blog.nl/verkeer-en-vervoer/2009/01/29/duitsland-ook-in-ban-milieutaks[/url] [url]http://www.mdweekly.nl/912278/burger-tast-diep-in-de-buidel-voor-nieuwe-milieutaks[/url]
Link naar reactie
[quote:4b6e9c767d="Pceetje"]Benieuwd wie nog een pc van + 20 jaar oud heeft draaien :P[/quote:4b6e9c767d] Daar kun je niets meer mee, ook al is die van Mercedes kwaliteit:-) Mijn eerste computer kocht ik in 1988, een Commodore PC 1 voor 950 gulden bij de Kwantum. Daar heb ik destijds een harde schijf (van 20MB)bijgekocht voor 1199 gulden. En ook een geheugenuitbreiding van 128 KB, prijs ? (100 gulden) Zie: http://de.wikipedia.org/wiki/Commodore_PC-1 Voor dezelfde prijs krijg je nu een "state of the art" computer, terwijl een nieuwe Mercedes aanzienlijk duurder is dan die van destijds.
Link naar reactie
Had niet gedacht dat mijn ontboezemingen over W7 zoveel reacties zouden opleveren en dat de discussie/opmerkingen van onderwerp veranderen. Uiteraard had ik Canon aangesproken op het ontbreken van goed werkende W7 64bit drivers, maar heb na al die dagen nog geen antwoord. Vista 64bit werkt goed, maar dat hadden ze bij Canon ook wel even kunnen zeggen. Wat mij verbaast, is dat niemand ingaat op het ontbreken van een normaal e-mail programma in W7. Was leuk om de discussie te zien groeien. Gegroet, Een Junior die meer dan 30 jaar een computer (niet dezelfde) heeft, al meer dan 10 jaar deelneemt en de leeftijd heeft van een senior....
Link naar reactie
Misschien komt dat niet missen van een mail programma wel omdat hier relatief veel hobbyisten zitten die daar zonder erg veel problemen een oplossing voor vinden of al hadden voor windows 7. Ik werk al heel lang met thunderbird dus had niets eens ontdekt dat er geen email programma is. Zo zullen er nog wel meer alternatieven gebruikt worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...