Ga naar inhoud

Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Niet zozeer een vraag, maar even een paar opmerkingen over W7. Voor alle duidelijkheid W7 is geïnstalleerd op een nieuwe krachtige PC! Mijn eerste probleem is dat bij W7 geen fatsoenlijk e-mail programma zit, want Windows Live Mail is rommelig en bagger. En Windows Mail kan ik op mijn 64bits W7 niet aan de praat krijgen en ben daarom maar op Thunderbird overgestapt. Mijn volgende probleem is dat b.v. W7 driver voor mijn Canonscanner 9950F niet werkt omdat ik een 64bit versie heb. Hetzelfde geldt voor mijn Canonprinter, waarvan de software om CD te bedrukken de printer niet herkent. Had werkelijk gedacht dat gezien de ervaringen met Vista de fabrikanten en Microsoft iets beter zouden zijn voorbereid. Voor de overgang naar W7 heb ik de Microsoft check gedaan en die gaf aan dat ik met de hardware en software zonder problemen kon overstappen. Bij installatie van mijn software op de nieuwe computer loop ik echter steeds tegen wat problemen aan, al is het maar het scherm over comptabiliteitsproblemen. Mijn advies aan overstappers naam W7 is om nog een half jaar te wachten. Sparks
Link naar reactie
[quote:4ec346936a="vanveenj"] Mijn advies aan overstappers naam W7 is om nog een half jaar te wachten. [/quote:4ec346936a] Precies 2 weken geleden heb ik mijn nieuwe computer opgehaald. Op mijn vraag aan de computerbouwer of ik Windows XP of Windows 7 zou installeren, kreeg ik als antwoord: Windows 7. Op mijn oude computer draaide Windows XP uitstekend. Ik heb er lang over getwijfeld en heb Windows XP geïnstalleerd en daar heb ik nog geen spijt van. Ik weet wat ik kan met Windows XP. Qua hardware verwachtte ik geen problemen, maar ik verwachtte wel problemen met software. Ik weet nog niet of sommige software problemen zal geven. Ik ben nog heel tevreden met Windows XP.
Link naar reactie
[quote:c717d3431b="vanveenj"]Mijn volgende probleem is dat b.v. W7 driver voor mijn Canonscanner 9950F niet werkt omdat ik een 64bit versie heb. Hetzelfde geldt voor mijn Canonprinter, waarvan de software om CD te bedrukken de printer niet herkent. [/quote:c717d3431b] Voor oude randapparatuur die niet meer in de (online)winkel verkrijgbaar is op het moment dat er een nieuwe Windows versie wordt uitgebracht, zet de fabrikant vaak geen nieuwe drivers op hun website. Dan zou je het moeten doen met Windows Vista drivers. Of eventueel als deze er zijn, via Windows Update. En check eventuele hardware en software compatibiliteit op de site van Microsoft http://www.microsoft.com/windows/compatibility/en-us/default.aspx
Link naar reactie
dat de canon software voor windows 7 niet werkt, is niet de schuld van microsoft. je zou dan moeten gaan klagen bij Canon, niet bij Microsoft. Ik hoor dit heel vaak van mensen, zij reageren dit dan direct af op Microsoft. Microsoft heeft een testperiode voor W7 gehad van bijna een jaar. Zo'n 90% van de software fabrikanten heeft software beschikbaar gesteld voor W7, zowel voor 32b als 64b. Helaas zijn er heel veel bedrijven die de Vista 64b software omgedoopt (ofwel naam veranderd) hebben naar W7 64b software, wat in veel gevallen niet werkt. Ook hiér dient men te klagen bij de software fabrikanten, en niet bij Microsoft. Ik draai sinds Maart of April 2009 Windows 7 (eerst de Beta, sinds 13 Oktober 2009 de legale versie) en ben erg tevreden over dit nieuwe OS. Het is stabiel, loopt (althans hier) niet vast, is niet traag en werkt minstens 5x zo snel als Windows Vista. Windows XP is heel vertrouwd, dat snap ik wel. Het is echter sinds 2000 (2001 officiëel) op de markt en daarom weet men precies wat men er mee kan.. Dat wil echter niet zeggen dat men niet moet overstappen op W7. Men vergeet namelijk, dat Microsoft XPM (Windows XP Mode) gratis beschikbaar stelt voor W7 gebruikers. Met XPM kan men álles draaien wat niet op W7 draait. Dit is een soort virtuele omgeving, doch direct aanspreekbaar. Ik zie geen reden om niet over te stappen. Reacties als 'wacht maar eerst een (half) jaar is erg persoonlijk, en dient niet als reëel opgevat te worden, als er niet eerst persoonlijk mee getest is. Om vervelende reacties te voorkomen: - Ik ben een Apple iMac/Macbook-pro fanboy en zal altijd pro-apple blijven/zijn, maar W7 is echt heel fijn.
Link naar reactie
[quote:7c53be2c5f="Jax Dryke"] Ik hoor dit heel vaak van mensen, zij reageren dit dan direct af op Microsoft. Microsoft heeft een testperiode voor W7 gehad van bijna een jaar. Zo'n 90% van de software fabrikanten heeft software beschikbaar gesteld voor W7, zowel voor 32b als 64b. Helaas zijn er heel veel bedrijven die de Vista 64b software omgedoopt (ofwel naam veranderd) hebben naar W7 64b software, wat in veel gevallen niet werkt. Ook hiér dient men te klagen bij de software fabrikanten, en niet bij Microsoft. [/quote:7c53be2c5f] Het is niet meer dan het kip en het ei verhaal. Windows is besturingssoftware waarop andere software moet draaien. Een particulier die de volle prijs betaalt, is duur uit als hij om de zoveel jaar nieuwe software moet kopen, terwijl de oude software naar alle tevredenheid werkt op een ouder besturingssysteem. Op mijn eigen computer draai ik nog probleemloos Microsoft Money 97, de laatste Nederlandstalige editie. Dit programma is ontworpen voor Windows 95. De eenvoudige functies zijn voor mij meer dan genoeg. Microsoft is nu gestopt met de ontwikkeling van Money. Op een oude computer draait Easy CD Creator 5 naar alle tevredenheid. Het programma heeft voor mij voldoende functionaliteit. Het is me gelukt om dat programma onder Windows XP te installeren. Twee jaar geleden heb ik Easy Media Creator 9 aangeschaft dat aanzienlijk meer functionaliteit kent, maar waar ik geen gebruik van maak. Ik ben ervan overtuigd dat Windows 7 een goed product is en heb de Ultimate en Professional versies aangeschaft via Slim.nl à 17 euro per stuk. Maar Windows XP biedt mij voldoende functionaliteit. Waarom zijn de programmeurs van Windows niet zo slim om oude software ook prima te laten werken op een nieuw besturingssyteem?
Link naar reactie
Op die laatste vraag is het antwoord niet zo heel moeilijk. Toen XP werd ontwikkeld bestond een deel van de huidige hardware niet. Daar moet dus uiteindelijk een aanpassing voor worden gemaakt en dan wordt dat na een paar jaar een nieuwe versie. Je verwacht van een autofabrikanrt toch ook niet dat hij zijn model uit 1988, wat wellicht prima aan je wensen voldoet, iedere keer maar aanpast. Dat gaat niet werken. Na een aantal aanpassingen (updates) komt er tenslotte toch een nieuwe versie.
Link naar reactie
Dat er steeds nieuwere Windows en applicatie versies verschijnen is zoals Peter Vooges aangeeft heel gebruikelijk. Deze hebben allen een bepaalde levensduur. Deze kan niet onbeperkt zijn. De programmeurs die de Windows besturingssystemen en applicaties schrijven moeten toch ook weer geld kunnen verdienen. Net zoals de hardware fabrikanten.
Link naar reactie
[quote:28cdbee971="Peter Vooges"] Je verwacht van een autofabrikanrt toch ook niet dat hij zijn model uit 1988, wat wellicht prima aan je wensen voldoet, iedere keer maar aanpast. Dat gaat niet werken. Na een aantal aanpassingen (updates) komt er tenslotte toch een nieuwe versie.[/quote:28cdbee971] Het verschil tussen de auto uit 1988 en een besturingssyteem is dat de auto nog prima bruikbaar is en het besturingssysteem onbruikbaar is. Je hebt de keus: wil je in een oude auto rijden of constant in een nieuwe? De meeste auto's zijn van na 1988 en er zijn heel wat veranderingen doorgevoerd die soms verbeteringen zijn. Laatst was er een sensor van mijn auto stuk waardoor de auto niet meer naar behoren functioneerde en het levensgevaarlijk was om op de snelweg te rijden. Aan de auto mankeert mechanisch niets, maar een apparaatje om te kijken of de auto goed functioneert is defect. Zijn vernieuwingen altijd verbeteringen? Microsoft laat ons geen keus. Je staat voor een voldongen feit. Je wordt gedwongen om een nieuw besturingssysteem kopen en Microsoft verdient daar aan. Dat vind ik een kwalijke zaak. De autokoper staat NIET voor een voldongen feit: hij/zij heeft een ruime keus aan merken en heeft de keus uit gebruikt of nieuw.
Link naar reactie
[quote:7c47470c1c="jolo"] De programmeurs die de Windows besturingssystemen en applicaties schrijven moeten toch ook weer geld kunnen verdienen. Net zoals de hardware fabrikanten.[/quote:7c47470c1c] Als monopolist maak Microsoft flink misbruik van zijn positie en dwingt de consument tot aanschaf van deze producten. Een marge van 80% op sommige software produkten schijnt normaal te zijn. In het DOS tijdperk was er nog keuze uit applicaties. Mijn favoriete wordprocessor was PC-Write, een eenvoudige applicatie die je volledig naar je hand kon zetten. Voor een gering bedrag kreeg je een volledig handboek om die applicatie naar je hand te zetten. Helaas heeft Bob Wallace zich destijds verkeken op de gang van zaken. Microsoft koos voor het mooie schilletje dat om DOS heen is gebouwd. Windows is niet veel meer dan een zeer verfraaid DOS systeem dat gebruik maakt van een register waarin de "DOS" commando's staan hoe het systeem moet reageren. Microsoft heeft de concurrenten er keurig stuk voor stuk uitgewerkt door ze failliet te laten gaan. Gelukkig is er nog iemand als Nellie Kroes die verhinderd dat Microsoft de nog resterende softwarefabrikanten failliet laat gaan. Maar Microsoft gaat maar door met het eruitdrukken van concurrenten. De ironie is dat ik nu als onderwijsman goedkoper aan mijn software kom dan ruim tien jaar geleden toen ik nog de volle prijs voor shareware produkten betaalde.
Link naar reactie
[quote:44be7b0ce0="Jax Dryke"]als je de algemene voorwaarden van Windows 7 leest, dan staat er duidelijk in dat je goed moet uitkijken dat jouw software aansluit bij het nieuwe besturingssysteem, en dat Microsoft niet aansprakelijk is voor eventuele fouten en/of incompatibiliteit met het nieuwe besturingssysteem.[/quote:44be7b0ce0] Ik keek net even welke software compatible is met Windows 7. Je zou verwachten dat een programma van een jaar oud compatible is. Vorig jaar heb ik Photoshop Elements 7.0 gekocht. Dit programma werkt niet samen met Windows 7 en Microsoft adviseert: Get paid upgrade. Ik keek ook even hoe compatible Roxio software is: de oude Roxio Easy Media Creator Suite versie 9 is wel compatible en de nieuwere versie 10 niet. Wie kan mij de logica ervan uitleggen? Een upgrade van Photoshop Elements is bijna net zo duur als de volledige versie en Slim biedt nog niet de goedkope variant aan. Ik ben toch blij dat ik Windows XP heb geïnstalleerd i.p.v. Windows 7.
Link naar reactie
[quote:82b1e647d4="Hythloday"]Vorig jaar heb ik Photoshop Elements 7.0 gekocht. Dit programma werkt niet samen met Windows 7 en Microsoft adviseert: Get paid upgrade. [/quote:82b1e647d4] Over het algemeen zal software/hardware dat werkt onder Windows Vista, ook werken onder Windows 7. Bij mijn weten zijn daar alleen security suites op uitgezonderd. Van bijvoorbeeld BitDefender 2009 is de firewall niet compatibel met Windows 7. Dat is opgelost in BitDefender 2010. Of compatibiliteit problemen met Windows 7 worden opgelost, wordt bepaald door de software/hardware fabrikant. Dus niet door Microsoft.
Link naar reactie
[quote:0ae00dd9ef="jolo"] Of compatibiliteit problemen met Windows 7 worden opgelost, wordt bepaald door de software/hardware fabrikant. Dus niet door Microsoft.[/quote:0ae00dd9ef] Microsoft is indirect wel medeschuldige als er een compatibiliteitsprobleem is. Je kunt je natuurlijk de vraag stellen hoeveel info Microsoft ter beschikking stelt zodat anderen hun produkt erop kunnen afstemmen. In het verleden moest Microsoft ertoe worden gedwongen om info prijs te geven. Het is toch te gek voor woorden dat een oudere versie wel compatible is en een nieuwere versie niet zoals bij de Roxio software. Indien software fabrikanten een gratis fix ter beschikking stellen, is het probleem nog niet zo groot zoals bij een security suite, maar om de klant een volledige upgrade prijs te laten betalen voor een programma dat nog geen jaar op de markt is, gaat me te ver.
Link naar reactie
[quote:5ae73bc764="lion"]Ik kan hier nog jaren mee vooruit! [/quote:5ae73bc764] Het ergerlijke is dat Microsoft over enige tijd via Genuine Software een herinnering installeert waarin je elke dag tig keer op je scherm kunt lezen dat Windows XP niet meer wordt ondersteund en dat je wel moet overstappen voor je eigen veiligheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...