Ga naar inhoud

Hoe gebruik ik statisch IP-adres?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn ervaring op netwerkgebied is niet helemaal super, vandaar de vraag of iemand even kort kan vertellen of mijn gedachten juist zijn bij het instellen van vaste IP adressen (i.p.v. dynamische IP's) op aangesloten systemen.... :? Situatie: meerdere systemen (XP en 7) + WiFi printer via Linksys router op Linksys kabelmodem. Door gebruiker geconfigureerd (eigenschappen TCP/IP v4) op ieder aangesloten systeem: - IP adres: op volgorde de door de router gebruikte adressen per systeem invullen - Subnet: 255.255.255.0 (vlg. handleiding router) - Def. Gateway: default IP adres van router - Voorkeur DNS en Altern. DNS: zoals deze zijn terug te vinden onder "ipconfig /all" - DHCP server in de router uitschakelen Is bovenstaande juist? Maar wat moet ik met die Voorkeur en Alt. WINS-server.....???? Niets invullen? En waar ik ook nog mee zit: Hoe gaat het met het adres van een gast (met b.v een laptop) die LAN (of WLAN) aan wil sluiten op het netwerk?
Link naar reactie
Ik heb hier een combinatie in gebruik: Sommige pcs hebben een statisch ip adres, andere krijgen automatisch een adres. Zo krijgen gasten dus ook netjes een ip. Ik heb de dhcp server aangeglaten. De ip adressen die statisch zijn ingesteld zijn erg hoog in de range. Mijn router begint uit te delen vanaf: 192.168.1.2 .. 3 .. 4 etc. Mijn statische ips zijn 192.168.1.48.. 49 .. 50 Dus daar komt hij nooit aan. Maar wat hans60 zegt, waarom wil je dat? Ik heb het omdat mijn mac niet goed kan omgaan met windows computernamen. Daarnaast forward ik wat poorten. Dan kun je het beste in de DHCP-server een range aangeven van bijv. 50 adressen, te beginnen vanaf bijv. 192.168.1.100. Dan heb je van 1.1 t/m 1.99 en van 1.150 t/m 1.254 om vaste adressen in te stellen. 1.1 is een adres dat vaak gebruikt wordt voor bijv. routers. De grootte van de pool en het beginadres zijn zelf in te stellen, vrije keuze dus. De meeste DHCP-servers bieden ook de mogelijkheid om op basis van het MAC-adres iedere keer hetzelfde IP-adres aan dezelfde machine uit te delen. Dat betekent dus dat je niet iedere device apart moet configureren, maar dat ze desondanks een vast (eigen) IP-adres hebben, terwijl een evt. gewijzigd DNS-server-ipadres van je ISP wel ge-update wordt.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Po chińsku Poland (buo-lan) i Holland (he-lan) brzmią podobnie, więc naczuyłam się precyzować, że to taki kraj w Europie, koło Niemiec, że mieliśmy Mistrzostwa w Piłce Nożnej (wiedzą to nawet na tajwańskim końcu świata). Ale dziś na lotnisku w Hongkongu pan patrzy mi w paszport i grzebie w nim, grzebie, grzebie... zamiast szybko i sprawnie wydać boarding pass.Pytam - co jest grane? Pan - szuka wizy. Ale ja nie muszę mieć wizy! Ależ musi pani! ... Po dłuższej chwili patrzenia w paszport i komputer pan popatrzył na mnie, lico się mu rozchmurzyło i orzekł - wie pani, myślałem że to rosyjski paszport, bo tu - klepiąc przydługawym pazurem hodowanym na szczęscie w piekny napis RZECZPOSPOLITA - to przecież wygląda jak Rosja. A Rosjanie potrzebują wizy.:D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...