Ga naar inhoud

Geen bootmenu na instaleren win 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kreeg van daag mijn window 7 dvd binnen en ben aan de slag gegaan om deze op een apparte patitie te instaleren, omdat ik eerst nog een tijdje met xp wil blijven werken totdat ik ingeburgerd ben in win 7. In eerste instantie ging alles van een leien dakje, een paar keer opnieuw opstarten en toen dat allemaal achter de rug was kon ik kiezen in het bootmenu of old windows of windows 7. Alles goed en wel, ik heb alleen via win 7 geadviseerde drivers voor mijn scanner gedounload en toen ik weer op nieuw moest opstarten, was er tot mijn grote verbazing geen bootmenu meer. Ook bij opstart en herstelinstellingen staat in de bootloader geen vermelding van windows 7. (zie hieronder de bootloader) Win xp start wel op. [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT /NOEXECUTE=OPTOUT Hebben jullie enig ide wat er hier mis is gegaan, en is dat nog te herstellen. Met vriendelijke groet Gerrit
Link naar reactie
Jongens, ik snap er eccht niet meer van. Ik ben met zowel VistBootPro als met EasyBCD aan het experimenter geweest maar met beide geen resultaat, Ik heb het toen om omdat het om een update dvd gaat van windows 7 het radikaal aangepakt, en mijn eerst mijn hardisk waar ik win 7 op wil istalleren eerst Voledig geformateerd, toen mijn Vista geinstaleerd Pffffff wat duurt dat lang zeg, nu weet ik ook waarom ik het nagenoeg niet heb gebruikt, maar daar gaat het nu niet over. Dus na Vista geinstaleerd te hebben De update van win 7 geinstaleerd, dus veel moeite gedaan om het goed te doen. En wat denk je Met het opstarten weer het zelfde als hetboven aan gemelde probleem, geen bootmenu allen nu kwam het vehaatje datwindows niet goed kon worden opgestart , of ik dan in veilige mode wilde opstarten of normaal, normaal dan maar en vrolijk starte win xp weer op, kun je nagaan dat ik wat woorden heb laten onglippen die ik hier maar niet ga noemen, dus ben nu zo langzamerhand wel radeloos, is er nog iemand die me kan helpen................? Groetjes van een radeloze Biker.
Link naar reactie
Ik beb windows 7 update naast win xp op mijn pc geinstaleerd. Op een schone harddisk, voledig geformateerd, eerst mijn vista geinstaleer, toen de win7 vista geupgrade, en als ik de wind 7 dvd niet in mijn dvd speler heb dan is er geen boot menu. Is de dvd niet in de speler aan wezig dan start allen xp op. Wat is hier aan de hand. zie mijn voorige onderwerp over dit probleem. Wanhopige Biker69.
Link naar reactie
[quote:9f98c8fcab="biker69"]Ik heb ook eerst mijn vsta op de nieuwe partitie geinstaleerd en toen de win 7 upgrade er over, bedoelde je dit?[/quote:9f98c8fcab] bsa100 bedoelt waarschijnlijk dat een dual boot niet mogelijk is met een upgrade versie. Het upgraden vanaf Vista via een Windows 7 upgrade versie houd in dat je Vista niet meer kunt gebruiken. Want die heb je gebruikt om vanaf te upgraden. Voor een Vista dual boot met Windows 7, is een Volledige versie van Windows 7 vereist.
Link naar reactie
Multibooten met uitsluitend Microsoft systeem software blijft een probleem. Googel maar eens met "dual boot DOS Vista" . Jou geval had moeten werken maar doet dat dus niet. Maar er is andere boot software die het beter doet en ook nog gemakkelijk te installeren is. Ik heb dat laatst nog eens beschreven in http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=202863&highlight= (In het bericht staan wat rare tekens. Komt omdat i met een dubbele punt er op met : i mis gaat en hetzelfde voor ' e voor een e met accent aigu.) De bootloader GAG werkt bij mij prima. Aangezien je XP en 7 al hebt staan. zou je het eens kunnen proberen. Voor websites, zie mijn bericht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...