Ga naar inhoud

Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een emachines e525 notebook, met intel celeron inside 2ghz singelcore processor, 3gb ddr2 ram, 160gb western digitaal harde schijf 5400rpm, intel GMA 4500m 64mb videokaart(ik weet het niet of hij WDDM ondersteunt, maar ik denk het wel want er zit een vista basic erop) en ik heb windows vista basic erop, ik wil graag windows 7 ultimate installeren, want ik heb hem als kado gekregen, is dat mogelijk zonder problemen?? want bij eisen vista zie ik 128mb video ram maar bij windows 7 heb je die eis niet, alleen directx 9 en wddm 1.0 en ik wil het graag weten want ik heb mijn laptop pas gekocht, maar bij basic krijg je upgrade niet, en ik heb gezien dat de durdere versie van mijn laptop die hetzelfde is maar dan met zelfde videokaart maar niet met 64mb maar met 128mb video is en daar zit wel premium op maar ik wil weten of ik zonder probleem windows 7 ultimate op mijn laptop kan installeren. Graag meteen antworden en geen vragen, tenzij het echt moet.
Link naar reactie
Eisen voor Vista Aero: [b:e5cf136516]* a DirectX 9 compatible graphics processor with a Windows Display Driver Model (WDDM) driver, Pixel shader 2.0 in hardware, and a minimum of 128 MB of Video RAM[/b:e5cf136516] Waarschijnlijk ook de reden dat Vista Basic geïnstalleerd was. Ik lees zojuist dat oudere Intel GMA chipsets nu wel worden ondersteund, maar of jouw kaart er ook bij zit durf ik niet te zeggen. [b:e5cf136516]The Desktop Window Manager still requires at least a Direct3D 9-capable video card (supported with new D3D10_FEATURE_LEVEL_9_n [24] device type introduced with the Direct3D 11 runtime), though it can use lower specification hardware that wasn't able to display Aero's 3D Desktop in Windows Vista, including the older Intel GMA chips. With a video driver conforming to Windows Display Driver Model v1.1, DXGI kernel in Windows 7 provides 2D hardware acceleration to GDI, Direct2D and DirectWrite (though GDI+ is not affected). This allows DWM to use significantly lower amounts of system memory, which do not grow regardless of how many windows are opened. Systems equipped with a WDDM 1.0 video card will operate in the same fashion as in Windows Vista, using software-only rendering. The Desktop Window Manager in Windows 7 also adds support for systems using multiple heterogeneous graphics cards from different vendors.[/b:e5cf136516] :wink:
Link naar reactie
[quote:2768f63cf6="rayquaza2500"]Nou bij windows enterptise rtm die heb ik op virtual pc getest, hij wertke op die met basic stijl zonder aero daarom vraag ik het of het zou werken. Ik heb op virtual pc enterprise getest juist op mijn laptop[/quote:2768f63cf6] Op zich niet raar... virtual pc emuleerd een video-kaart maar spreekt niet direct je eigen video-kaart aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...