Ga naar inhoud

XP verpest partitie indeling


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had wat problemen met XP herinstallatie op dualboot. In het kort: Ik heb via schijfbeheer de 1e extended partitie D verwijderd, vervolgens verdween ook de laatste partitie en werd de schijf ineens 2x zo groot. In het lang: Oude C en D schijf DMV xp setup verwijderd en opnieuw aangemaakt. gek genoeg deze keer niet 2x primair maar 1x primair (c) en 1x extended (d).Aangezien er niks op deze D stond heb ik deze met schijfbeheer verwijderd (na xp op C te hebben geinstalleerd), met het idee daarna een nieuwe primaire D aan te maken. Echter zodra ik dit deed ging alles door de war. Resultaat: Mijn C, E, en F schijf zijn nog OK, hierna is er ineens een stuk van 436 GB wat groen is, en hierna is er 699 GB In orde.Ik ben zo lijkt het tegelijk met de D paritie ook de H partitie (van 99 gb oid) kwijtgeraakt en vreemd genoeg is hij van slag want totaal meet hij 1937,25 GB terwijl ik maar 937,25 heb. Kan iemand mij helpen dit te repareren, bijkomend probleem is dat gebruik van dos erg beperkt is omdat ik Raid 0 gebruik. Ik kan evt acronis disk director installeren maar weet niet of dit helpt? partition table doctor manual scan: HFPS/NTFS 0 35 gb (C) HFPS/NTFS 4542 46 gb (d) HFPS/NTFS 10444 194 gb (e) Linux ext3 24264 7 mb HFPS/NTFS 35303 358 gb (f) Linux ext3 44868 7mb HFPS/NTFS 8099335 216 gb (g) Linuxt ext3 109071 7mb Linux ext3 116104 7mb Er zit dus 3x linux tussen (:s), en de laatste partitie is nog steeds niet zichtbaar (ong 90 gb). Misschien zijn er nog andere tools die ik kan proberen? Met Acronis disk director kan ik de "backup1" partitie WEL terughalen (iig in theory, hij ziet hem) echter dit programma ziet de schijf ook als 1.9 TB met een gekke 669gb partitie dus de vraag is hoe loopt dit af als ik niet eerst fix dat hij zo groot is... Ik zou dus eerst PTTD kunnen doen en zo alles restoren op partitie H na, echter de vraag is dan weer of acronis hem dan alsnog kan restoren (pttd schrijft vast nieuwe partition info).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...