Ga naar inhoud

Online key kopen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb gezien dat er winkels zijn waar je online keys kan kopen. Ik heb bijvoorbeeld intresse in een key voor Windows 7 dus die zou ik willen kopen. Voor rond de 40 Euro koop je dan een key van Windows 7 Premium Home en vervolgens krijg je een link waar je deze versie kan downloaden. Download vind plaats via de servers van Microsoft. Er zijn ook nog diverse keys te koop voor allerlei verschillende games. Mijn vraag is of dit legaal is? Zijn er mensen die ervaring hebben met het op deze wijze kopen van games of software?
Link naar reactie
[quote:c14369fa0e="Edouard"]en je denkt dat die link ook werkt????[/quote:c14369fa0e] Jazeker werkt die link. Ik heb van verschillende betrouwbare bronnen gehoord dat het werkt. De vraag is alleen of het legaal is of niet. Het kan best een distributie kanaal zijn dat volkomen legaal is. Er zijn ook games die je online kan aanschafffen (voorbeeld Half Life), moet je ook downloaden en registreren.
Link naar reactie
De link werkt, het is een link naar de servers van Microsoft. Ik heb nog wat meer info kunnen vinden. Het schijnt dat dit soort keys goedkoop gekocht worden in landen waar de software vele malen goedkoper wordt verkocht als in de andere landen. Schijnt dat het legale keys zijn. Maar door ze in een ander land te verkopen wordt het wel een beetje een grijs gebied.
Link naar reactie
[quote:4588c12ba9="Edouard"]Ik weet dat je bv in Brunei zeer goedkope software kunt kopen, niet van echt te onderscheiden, misschien komt jouw key daar ook vandaan. Not legal.[/quote:4588c12ba9] Ja maar mischien ook niet. En dan? Heb je een werkende legale key die eigenlijk voor de Aziatische markt bestemd is. Vraag me dus af of dat legaal is of niet. Stel dat je nu op vakantie of zakenreis naar een Aziatisch land gaat en je koopt in een normale winkel (niet in elk Aziatisch land verkopen ze in iedere winkel namaak) een versie van Microsoft Windows 7 (UK) voor de daar geldende prijs, bijvoorbeeld 50 Euro omgerekend. Mag je die dan in Nederland gebruiken?
Link naar reactie
Ik zou deze laatste vraag aan MS voorleggen, mijn optie is 'nee' Net zoiets als de regio's bij CD's of DVD's . Een DVD uit Brunei speelt hier niet af, overigens ook vaak een copy. Overigens zijn er zeer weinig winkels in Azie, van Bangkok - Singapore- Brunei - Hongkong, die werkelijke genuine software los verkopen. Deze genuine software zit wel in de PC of Laptops die je daar koopt, de rest is copy cat.
Link naar reactie
[quote:5e7b3bdf1c="Edouard"]Ik zou deze laatste vraag aan MS voorleggen, mijn optie is 'nee' Net zoiets als de regio's bij CD's of DVD's . Een DVD uit Brunei speelt hier niet af, overigens ook vaak een copy. Overigens zijn er zeer weinig winkels in Azie, van Bangkok - Singapore- Brunei - Hongkong, die werkelijke genuine software los verkopen. Deze genuine software zit wel in de PC of Laptops die je daar koopt, de rest is copy cat.[/quote:5e7b3bdf1c] Mijn ervaring is dat er genoeg Microsoft retail partners zijn in Maleisie en Singapore. Overige Aziatische landen weet ik niet. Is waarschijnlijk inderdaad een vraagje dat ik beter aan Microsoft kan stellen. Aan mischien dit of mischien dat heb je in principe ook niet veel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...