Ga naar inhoud

(mijn) Documenten in Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in de FAQ gelezen hoe je in XP je "Mijn documenten" kunt verplaatsen naar een andere partitie. Dat werkt niet (of niet meer: lees verder s.v.p.) onder Vista. Een jaar geleden heb ik mijn Documenten op één of andere manier naar een andere partitie gebracht. Dat heb ik kennelijk fout gedaan: Ik heb nu twee mappen: Documenten en Documents, een Nederlandstalige en een Engelstalige map. In de eerste ( op schijf I: ) heb ik in de loop der tijd 10 GB aan data verzameld, in de tweede ( op schijf C: ) staan een paar onbenullige mappen en files. Gisteren heb ik het programma SyncToy gebruikt om op een andere locatie een kopie van mijn Documenten te zetten in een map SynToy Docs. Dat programma heeft netjes een kopie gemaakt, maar mijn Documenten zijn nergens te vinden... Ik realiseer mij dat dit zou kunnen komen doordat ik indertijd mijn Documenten op een verkeerde wijze heb verplaatst. Nu kan ik uit SyncToy Docs alle mappen kopiëren naar Documents en dan zou mogelijk alles weer in orde zijn, ware het niet dat Documents op C: stat, waarop niet genoeg ruimte aanwezig is. Ik heb dus een probleem... Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank! Oriolus
Link naar reactie
Ikzelf heb ook altijd de systeemmappen "Mijn Documenten", "Mijn Afbeeldingen" e.d. verplaatst naar andere partities om de C-partitie als systeempartitie zo schoon mogelijk te houden. Als je in de Verkenner rechtsklikt op de map zélf en dan eigenschappen opent, zit daarin een Tab "Locatie", en daaronder een knop "Verplaatsen". Heel eenvoudig dus. Wel de map zélf verplaatsen, niet de link naar die map die in de Verkenner helemaal linksboven staat onder "Favoriete Koppelingen", want dat zijn dus inderdaad links náár die betreffende mappen. (Je kunt desgewenst wel het pad in die link aanpassen na verplaatsing van de map). Windows verplaatst de inhoud van de hele map mee naar de nieuwe locatie.
Link naar reactie
Nou, nee, dat is nu juist wat mij kennelijk veel kopzorgen heeft gekost: Als je versleept, blijft er toch een map bestaan (of die komt na verloop van tijd ongevraagd tevoorschijn, wnt daarin wil sommige software z'n bestanden in kwijt in plaats van in de map die je hebt versleept. Zo nodig wordt in zo'n geval een map Documents aangemaakt! Ik schreef al dat ik een map Documents had gekregen, nadat ik de map Documenten, wat de normale Nederlandse variant is, maar waar Vista denkt, hé er is nog geen bestandsmap met attribuut 'hier moeten alle documenten in worden opgeslagen'. OK het gaat in veel gevallen goed, maar die map Documents raak ik niet meer kwijt. Zo heb ik ook een map Public, die is ontstaan nadat ik ook de map Openbaar versleept had. In zo'n situatie moet je goed weten wat je doet, zeker als je dergelijke mappen deelt op je LAN!
Link naar reactie
Volgens mij heeft het ermee te maken dat "Mijn Documenten" en dergelijke mappen systeemmappen zijn die bij de installatie van Windows door Windows zelf aangemaakt worden, standaard op C, met hun eigen icon, en links ernaartoe in bepaalde progs. Groot verschil dus met zelfgemaakte mappen, waar in het venster Eigenschappen die tab "Locatie" dan ook niet voorkomt. Bij herinstallatie staan die mappen dan ook weer vrolijk (tevens) op C; leeg uiteraard, en de gebruikte/gevulde map nog steeds op die andere partitie. Dan gewoon even op officiële manier weer verplaatsen om de gewenste situatie terug te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...