Ga naar inhoud

Veilige modus (XP): snel...?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk met stomheid geslagen na wat handelingen op bestandsniveau in veilige modus: Defragmenteren (C) duurde eindeloos veel langer dan in full modus Defragmenteren van images (op D, ghost files, dus groot!) schoot totaal niet op, dus heb ik stopgezet met het idee om deze files te verwijderen, "D" te defragmenteren en die bestanden later terug te zetten liep ook spaak. Die bestanden even ergens anders parkeren zou ongeveer 60 minuten duren, terwijl dit in full mode ca. 2 minuten vergt.....(!) Dat heb ik dus maar afgebroken. Verwijderen duurde dermate lang dat ik dit eveneens af heb moeten breken. Een druk op de fysieke startknop was het enige dat overbleef. Alleen vond het systeem dat niet zo fijn, gezien het feit dat Windows na een herstart spontaan opnieuw bootte en aangaf dat het "hersteld was van een ernstige fout"). Bestandstabel beschadigd...? Om een lang verhaal kort te maken: ik dacht altijd dat alles onder veilige modus vlotter gaat...... Blijkbaar niet dus. Maar wat kan de oorzaak zijn?
Link naar reactie
Correct me if I'm wrong maar voor zover ik weet draait windows als het ware op de noodloop in Safe Modus. Oftewel, de hardware wordt bij lange na niet volledig benut. Alleen het hoognodige zal werken om reparaties uit te kunnen voeren of bestanden te verwijderen die normaal gelocked worden. Omdat het systeem dus niet alle resources kan benutten, zullen de prestaties behoorlijk inzakken.
Link naar reactie
Dat laatste klopt inderdaad aardig.... :? Toch meen ik ooit ergens te hebben vernomen dat o.a. defraggen in safe mode sneller zou gaan. Ook daarvan kon ik niets terug vinden.... Reden zou zijn dat er meer fysiek geheugen beschikbaar is. Er wordt immers alleen het noodzakelijke geladen. Maar 't zou maar zo kunnen dat ook dat iets van "vroeger" is.... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...