Ga naar inhoud

Windows 7 over XP met behoud bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Al een paar jaar draai ik met plezier Windows XP. Maar met de opkomst van Windows 7 wil ik nu toch wel graag gaan upgraden. Ik heb 2 SATA schijven die ik op RAID 0 heb staan. Met behulp van partition magic heb ik 1 extra partitie gemaakt, waar ik al mijn films en muziek op heb staan. Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat ik de partitie waar XP opstaat formateer -> W7 erop zet, en dat op de andere partitie alle data van films enzo bewaard blijft ? of verdwijnt bij het formateren alle data.. omdat ie niet kijkt naar partirties ? gr, RJ
Link naar reactie
Bestanden behouden op een andere partitie zou geen probleem moeten zijn. Je kunt bij het installeren van windows 7 precies kiezen welke partitie je wilt gebruiken, en ook partities aanmaken en verwijderen. Addertje onder het gras is natuurlijk het raid verhaal. Windows 7 heeft veel drivers aan boord, maar of het met jouw installatie goed werkt, durf ik niet op voorhand te zeggen. Onmisbare bestanden zou ik dus maar wel backuppen.
Link naar reactie
[quote:379ce18394="Peter Vooges"]Verbaasd me, want Creative was behoorlijk snel met het uitbrengen van drivers voor Win 7 en zelfs de x64 versie. Heb je al handmatig gezocht bij Creative ?[/quote:379ce18394] Ja, ik had de juiste W7 x64 drivers gevonden, maar die blijken dus niet te werken ( google liet zien dat andere dit probleem ook hadden ) enige oplossing is vista drivers installeren en in vista compabiliteits modus te draaien.. nog ff uitvogelen he precies :roll:
Link naar reactie
[quote:9c0e09dae7="jolo"]En had je al gecheckt of er drivers beschikbaar zijn voor je Creative geluidskaart via Windows Update?[/quote:9c0e09dae7] Niet via windows update. 1. omdat ik niet weet hoe 2. creative heeft zijn eigen update service ik las dat de vista drivers dus wel zouden werken, alleen kan iemand mij vertellen hoe ik deze in compabiliteits modus vista uitvoer ??
Link naar reactie
[quote:e37c9adf97="jolo"]1. Start > All Programs > Windows Update > Check for updates. Mogelijk staan de Creative geluidskaart drivers bij de Optional updates. Je zou kunnen checken in Device Manager, of er bij drivers installeren er een tabblad Compatibility is.[/quote:e37c9adf97] Dit heeft helaas niet gewerkt ( alhoewel belangrijke updates nu wel zijn geinstalleerd :) ) hij vindt dus niks van creative. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de creative drivers in vista compabiliteits mdus moet uitvoeren /
Link naar reactie
[quote:c0cda0c096="Soetje22"] Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de creative drivers in vista compabiliteits mdus moet uitvoeren [/quote:c0cda0c096] Dat staat onder andere uitgelegd op deze Blog [url=http://chris123nt.com/2008/11/07/issues-installing-drivers-in-windows-7-use-compatibility-mode/]Issues installing drivers in Windows 7? Use Compatibility Mode![/url]
Link naar reactie
[quote:e1b1a79c28="Soetje22"][quote:e1b1a79c28="jolo"]1. Start > All Programs > Windows Update > Check for updates. Mogelijk staan de Creative geluidskaart drivers bij de Optional updates. Je zou kunnen checken in Device Manager, of er bij drivers installeren er een tabblad Compatibility is.[/quote:e1b1a79c28] Dit heeft helaas niet gewerkt ( alhoewel belangrijke updates nu wel zijn geinstalleerd :) ) hij vindt dus niks van creative. [/quote:e1b1a79c28] heb je wel bij de windows update gezegd dat die ook overige update's moet halen van microsoft update?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...