Ga naar inhoud
  • 0

Dualboot voor-en nadeel

anoniem

Vraag

Ik lees regelmatig over vermeende voordelen van een dualboot systeem of de mogelijkheid een tweede OS te installeren op een virtueel station. Maar betekent dit dan dat ik al mijn programma's min of meer dubbel moet installeren ? Bijvoorbeeld mijn standaard teksverwerker is ( ja ik weet dat het een oudje is ) wordperfect ; moet ik deze dan zowel op de xp schijf zetten als op de vista of windows 7 ? Zo ja dan krijg ik een enorme reducering van mijn HD capaciteit. Zo niet, dan zou ik iedere keer als ik bv een brief tik terwijl ik in vista draai weer moeten omswitchen naar xp waar dit programma op is geinstalleerd ?? Lijkt me nogal complex. Ik neem aan dat ik het niet goed snap of anders vraag ik me af wat dan het voordeel is van zo'n dubbel systeem ? Kan iemand me vertellen welke denkfout ik maak ? Dank bij voorbaat.
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Een dual boot maak je bijv om naast elkaar * een spelletjes XP ( veel bestanden/spelletjes) * een office/beeeld/geluid bewerking XP ( zonder spelletjes) * kale XP voor alleen bankieren met zo min mogelijk office functies Maw je richt elke XP optimaal in voor het doel. Dus je hebt altijd de maximale snelheid, resources etc voor dat doel, nergens staat iets overbodig op . Kies je voor een XP dan heb je dus ook alle nadelen van alles erop... (trager...). Tja.... een paar nadelen.. van multi-boot * veel ruimte nodig.. alhoewel een grote schijf tegenwoordig niet duur hoeft te zijn..... * meerdere XP licenties.... * in het begin veel werk om op te zetten... Maar daarna veel plezier....
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...