Ga naar inhoud

BSOD


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste leden, Ik ben nieuw hier en ik heb meteen even een computer vraag voor jullie waar ik zelf niet uitkom. Ik weet niet of het goed staat maar dat hoor ik anders nog wel. Het zit zo dat ik al een hele tijd last heb van het zogehete Blue screen of death. De codes die ik veelvuldig krijg zijn: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL MEMORY_MANAGEMENT IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Verder heb ik er nog een maar die weet ik even niet. Op een ander forum kreeg ik de tip om een Memtest te laten draaien. Deze probeerde ik op een diskette te zetten. Echter besefte ik niet dat ik helemaal geen diskette station in mijn computer heb zitten. Ik ben toen een beetje gaan rommelen in de setup bij de opstart en heb ik "Disable" veranderd in 1.44 (nog wat erachter) en nu komt hij dus niet meer verder bij de opstart. Hij vind dan wel de schijven maar onderaan staat dan "Diskette station failure" en daarna gaat hij niet meer verder. Het is ook niet mogelijk om in veilige modus te komen of de setup in te komen. Hebben jullie een manier hoe ik eraf kom? Alvast bedankt, Evro
Link naar reactie
De wijziging door Disable op 1.44 te zetten heb je in het bios gedaan. Daar kom je toch nog steeds bij? Je kunt memtest ook op cdrom branden trouwens. Er is ook een memtester die gewoon werkt onder Windows, maar of die net zo goed is weet ik niet. Kijk eens in het logboek van Windows (start > configuratiescherm > systeembeheer > logboeken). Meestal staan daar wel uitgebreidere meldingen in. Heb je er zo ineens last van gekregen of pas nadat je iets hebt aanpast/geinstalleerd?
Link naar reactie
Ehmm.. ik kom niet meer in de Bios setup. Ik probeer altijd al vanaf het begin daar te komen maar dat werkt niet. Dat moet ik maar eens proberen als mijn computer weer werkt Dat is voor mij geen optie. Ik kom niet meer bij het inlogscherm. Als hij bezig is met de schijven te zoeken oid en hij de diskette schijf niet kan vinden stopt ie ermee en kan ik verder niets meer doen. Wanneer ik het gekregen heb kan ik niet exact zeggen dus weet ik ook niet precies of ik dingen heb geïnstalleerd oid!! Iemand nog een idee?
Link naar reactie
Om de storing met de niet aanwezige diskettedrive op te lossen,zou je een bios reset kunnen proberen. [u:600f2a7223]Eerst[/u:600f2a7223] de spanning van de PC eraf,dan de batterij op het moederbord er even uit halen. Wellicht vindt je daar in de buurt ook een jumper,die je een paar seconden moet omzetten. Kijk hier maar even voor wat meer info,maar vooral voor de afbeeldingen in de 7e post :wink: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=759 Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...