Ga naar inhoud

Hoe voeg ik Davi-adressen toe aan Word?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb voor een club de ledenadministratie op me genomen. Deze ledenadminstratie wordt gevoerd in Davi-Adres 7 Deluxe. Vanuit Davi-adres moet het mogelijk zijn een mailmerge te doen samen met Word. Alleen het icoontje Word in Davi-Adres blijft grijs en word is dus niet te gebruiken vanuit Davi-Adres. Hoe los ik dit op? Ik werk met Windows XP en Word 2002. Ik weet, Davi-adres 7 is oud, maar het werkt. Met nieuwere versies van Davilex heb ik niet altijd gunstige ervaringen.
Link naar reactie
Ik denk dat de oorzaak van het probleem is dat Davi-Adres gebruikmaakt van de objectbibliotheek van Word 97 en dat die nu ontbreekt op je computer omdat je een nieuwere versie van Word gebruikt. Je kan proberen de objectbibliotheek van Word 97 te installeren en evt. ook de objectbibliotheek van Office 97. Dat zijn: msword8.olb mso97.dll De .olb registreer je met regtlib.exe vanaf de prompt: [pad]\regtlib.exe [pad]\msword8.olb En de dll met regsvr32.exe: [pad]\regsvr32.exe [pad]\mso97.dll Word/Office 97 installeren doet dat ook, kost wat meer schijfruimte/registersleutels, maar werkt in ieder geval. Bovenstaande heb ik niet getest en misschien kloppen nog meer verwijzingen niet waardoor je nog meer bibliotheken nodig hebt. De bibliotheken staan op je Office97-cd. Betere optie m.i. is het converteren van Davi-Adres (via DBase-formaat blijkbaar) naar een Access-database of desnoods een Excel-bestand (als je niet kan mdb'en) en het prehistorische progje verwijderen ;-) (ik werk zelf ook nog ergens met Word 97 zolang dat geen problemen geeft)
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
I was wanting to know if you ever conrsdeied replacing the layout of your web site? It is very well written; I enjoy what youve got to state. But maybe you can add a a bit more in the way of written content so people could connect to it better. You have got an awful lot of wording for only having one or two images. Maybe you can space it out better?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...