Ga naar inhoud

Drive A: leest geen diskettes meer


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:49a570f665="perloc"]Maar wat denken jullie van een virus?[/quote:49a570f665] Die kans lijkt me niet erg groot. Vroeger had je nog wel [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Bootsectorvirus]bootsectorvirus.[/url] Op de site van Microsoft zou je nog wel artikel 140060 kunnen checken: [url=http://support.microsoft.com/kb/140060]Diskette is niet toegankelijk, is niet geformatteerd of wordt niet herkend door Windows.[/url] Voor het repareren van dat soort diskettes, zou je kunnen checken of er iets bruikbaars staat tussen deze [url=http://www.sharewareconnection.com/titles/damaged-floppy-disk-recovery.htm]Software Listing: Damaged Floppy Disk Recovery.[/url]
Link naar reactie
jolo: dank voor beide links. Die van MS geeft exact het probleem waar ik mee worstel. De workaround geeft een oplossing om in low level te editen in de bootsector van de gekozen disk. Risicovol en zal ik met zorg moeten behandelen, want als het mis gaat moet ik alle images weer terug gaan schrijven op de HD. Bovendien is de handleiding niet zo erg duidelijk, dus dat gaat tijd kosten. De tweede link, reparatie van files op een diskette heb ik vooralsnog niet nodig, maar is makkelijk om bij mijn "Utilities" te zetten. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:2fda97051a]Diskettes worden door mij nauwelijks nog gebruikt, maar bij de reparatie van die computer waren er twee diskettes met de .LEX files voor Word in het Portugees. Die zou ik graag willen hebben. Maar die diskettes bleken inderdaad fout want ook in de WinME computer werkten ze niet.[/quote:2fda97051a] Al eens geprobeerd,om een image te maken van de floppy's waar je geen bestanden meer van kunt lezen? Lijkt mij vooralsnog veiliger dan eerst repareren. B.v. met Winimage. http://www.winimage.com/ Greetz
Link naar reactie
wanderer: een van de twee floppies is helemaal niet leesbaar, de andere wordt voor een deel gelezen en breekt af. Ik zou Winimage moeten runnen op de computer met WinME, maar ik weet niet of dat wel gaat. Bovendien weet ik nu dat twee files onvolledig zijn (er moeten er vast meer zijn) en behalve dat , het geen zin heeft ze in de Proof van Common Files te zetten omdat Word ze niet herkent. Ik heb namelijk ook een CD (origineel) met Word 97 in het Portugees ergens geleend en heb daarvan de .LEX files overgezet in mijn Word 2003, maar Word ziet die files helemaal niet. De enige oplossing is Proofing Tools ergens vandaan te halen en naar die oplossing ben ik nog op zoek. Maar ondertussen werkt A: dus niet meer.... perloc
Link naar reactie
jolo: ik heb met Diskprobe twee diskettes geopend. Volgend de MS link die je hebt gestuurd moet op address 15(hex) de waarde F0 staan. Als dat er niet zou staan zou de diskette de gemelde fout "Format de diskette" geven. Maar op dat adres staat keurig de waarde F0 (voor het type diskette wat ik gebruik. 1.4MB dubbelzijdig.) Dus er is iets anders aan de hand waarom mijn diskettes niet worden gelezen. Wat heb ik geprobeerd: -drive vervangen door een andere (goede en nieuwe die ik nog had liggen) -kabel vervangen -diskettes die niet leesbaar zijn, zijn wel leesbaar in een andere computer, dus de fout ligt niet aan de diskettes -diskette drive driver verwijderd en opnieuw geboot Het lijkt erop dat het een probleem is dat zonder aanwijzing plotseling is opgetreden op het MOBO. perloc edit: ik wilde hier nog aan toevoegen dat formatten van een diskette niet lukte (gisteren) probeerde het daarnet en de diskette werd geformat! Kon er tevens data op wegschrijven. Andere diskettes erin, werden gelezen!! Voor de format van hierboven werden de diskettes nog geweigerd! Rara hoe kan dat!!! Gisteren de hele dag van alles geprobeerd, nu "doet" ie het opeens..... Dus (voorlopig??) opgelost. Dank voor alle suggestie's. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:05533779f4]Ik zou Winimage moeten runnen op de computer met WinME, maar ik weet niet of dat wel gaat.[/quote:05533779f4] Waarom toch zoveel tegenwerpen i.p.v. onderzoeken :? :cry: [quote:05533779f4]WinImage uses a modern, cutting edge Windows interface, and is available for Windows 95/98, and Windows NT/2000/XP/2003 server in English, French, German, Italian, Portuguese and Spanish.[/quote:05533779f4] Je kunt nog in het Portugees aan de gang ook :wink: [quote:05533779f4]Bovendien weet ik nu dat twee files onvolledig zijn (er moeten er vast meer zijn) en behalve dat , het geen zin heeft ze in de Proof van Common Files te zetten omdat Word ze niet herkent. Ik heb namelijk ook een CD (origineel) met Word 97 in het Portugees ergens geleend en heb daarvan de .LEX files overgezet in mijn Word 2003, maar Word ziet die files helemaal niet. De enige oplossing is Proofing Tools ergens vandaan te halen en naar die oplossing ben ik nog op zoek. [/quote:05533779f4] Tsja,een gedeelte van deze info kende ik niet,maar afgezien daarvan,als wij op dit forum mensen willen helpen met problemen,zijn we wel afhankelijk van de bereidheid van diezelfde mensen om iets te willen onderzoeken. Hoe willen wij anders ooit aan de "mogelijke" oplossing komen :? En hoe moeten wij info interpreteren?Is een Floppydrive stuk omdat hij geen floppy "leest",of omdat hij hardwarematig iets mankeert? [quote:05533779f4]Maar ondertussen werkt A: dus niet meer.... Rara hoe kan dat!!! Gisteren de hele dag van alles geprobeerd, nu "doet" ie het opeens.....[/quote:05533779f4] Gewoon proberen zou ik denken,ook al is jouw probleem "voorlopig" opgelost,dan heeft misschien iemand anders nog iets aan deze mogelijk oplossing :wink: http://www.winimage.com/ Installeer Winimage. Maak een map aan. Floppy in de drive. In Winimage > Disk > Use floppy aanvinken,zal bij installatie al wel zo staan. Klik Read disk. Selecteer de bestanden en klik er met rechts op,dan > Extract > blader naar de aangemaakte map en klik OK. That's all. Greetz
Link naar reactie
wanderer: kijk, het is een kwestie van keuzes maken. Als ik Winamp zou willen gebruiken zou ik die computer weer moeten aansluiten en het uitproberen. Dus Winamp op een CD schrijven. computer aansluiten, enfin, nogal wat werk. (de computer heeft geen netwerk-kaart, dus geen Internet, geen USB ingang: het is een oudje!) Dat was me het redden van de files niet waard, daar ik al wist dat, als de files tot leven ware te wekken, die niet zouden kunnen dienen om Portugees als taalmodule te dienen in Word; zie hierboven wat ik schreef daarover. Dus ik hoop dat je me niet euvel duidt dat ik het niet heb gedaan: de sop was de kool niet waard. Het ging er mij veel meer om, om de diskette drive weer te laten doen waarvoor die zou moeten dienen: het lezen en schrijven van data. En dat is gelukt. Ik had overigens Winamp helemaal niet nodig, iets wat me gelijk door het hoofd schoot toen ik dat las, de installatie van PQ drive Image had ook kunnen dienen. Maar zoals geschreven, de sop was de kool niet waard. Desondanks waardeer ik je bijdrage ten zeerste! MVG perloc
Link naar reactie
Is Winimage dan een standaard programma bij Windows? En dus ook bij WinME? Op mijn WinXP SP2 computer is Winimage niet te vinden, en ik vermoed dat die ook niet is te vinden op de WinME computer. Dus ik zou het toch zo hebben moeten doen als ik hierboven schreef. En zoals ik verder schreef, op mijn computer waren de diskettes niet te lezen, maar wel op de WinME computer. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...