Ga naar inhoud

Heb driver hulp nodig! :(


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb afgelopen zondag bij mijn famillie xp er opnieuw opgezet. Ik had van te voren drivers voor geluid en dergelijke. Toen xp erop stond en ik de drivers wou installeren kwam er een foutmelding namelijk logo test error of iets in die trant. Er waren 2 mogelijkheden namelijk "continue anyway" en iets als "abort installation". Ik koos voor contrinue anyway. In dit geval ging het om de driver van het geluid. Het geluid deed het vervolgens niet. Ik heb het ook geprobeerd met driver genius te fixen maar dan heb je internet nodig. Dus als de computer internet heeft doet driver genius de rest (neem ik aan). De computer is door middel van een kabel met het internet verbonden. Hier de componenten waar je drivers op moet installeren. moederbord: asus a8n sli deluxe videokaart: nvidia geforce xfx 6800 gpu Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zoals je misschien voor kunt stellen voel ik me een beetje schuldig aangezien het niet mijn eigen pc is. Alvast bedankt. Groeten Teun.
Link naar reactie
oke ik zie de chipset staan. Ik zit niet bij de computer in kwestie dus ik zal het moeten doorgeven. Als ik de chipset drivers installeer is er dan internet? Ik zou niet weten hoe ik de audiocontroller in de bios open zou moeten zetten. Wat is uberhaupt bios? Ik heb wel toen ik nog bij de computer was een "bios" file gedownload en toen kreeg ik een .bin die ik niet kon installeren of iets. Ik wist dus niet wat ik ermee aan moest. Hopelijk kunt u me hierbij helpen. Gr, Teun.
Link naar reactie
BIOS - Basic Input Output System, de chip waar je computer mee opstart. Als je de computer boot krijg je een melding op welke key je moet drukken om in de BIOS te komen. Vaak is dat de DEL, soms F3 soms een andere. Je kunt in de BIOS kijken of audio wel aan/uit is te zetten. Vaak is die niet aanwezig en staat gewoon aan. Je kunt de driver voor je audiochip downloaden, even googlelen voor de download. Of kijken bij Asus of daar de driver is te vinden. Het type welk je moet hebben kun je vinden op de volgende manier: \start\all program\accessories\system tools\system info (of woorden van gelijke strekking in Nederlands, ik heb alles Engels, véel makkelijker...) en dan kijken bij sound. Neem de naam over als zoekfunctie in google. perloc
Link naar reactie
Je kunt bij [b:ea81975db8]Apparaatbeheer[/b:ea81975db8] (Device Manager) kijken of de Audio daar tussen staat, onder "Geluid, video en spelletjes". Zo ja, dan hoef je niet in de BIOS te kijken, want dan staat hij al aan. De Audio driver staat ook in de door Lange Pier verstrekte link, dus daar hoef je volgens mij niet voor te googelen. Je zegt in je vraag trouwens dat de PC is verbonden met internet, terwijl je later vraagt of je "dan" internet hebt. Hoe zo? Is daar dan nu iets mee aan de hand? In Apparaatbeheer kun je ook checken of je netwerkkaart op de juiste manier is geïnstalleerd. Zo ja, dan zou je toch al internet moeten hebben? Nog een advies: als je niet weet wat je met die biös" file moet, gooi die dan weg en probeer niets uit. Je kunt je PC daar volledig mee om zeep helpen. Alleen als er een hele goede reden voor is, en dan nog alleen als je precies weet wat je moet doen.
Link naar reactie
Waarom ik dat zei was omdat de computer geen draadloze ontvanger heeft maar gewoon op het modem is aangesloten met behulp van een kabeltje tussenbeide. Ik dacht aanvankelijk dat je dan gelijk internet zou hebben aangezien je geen drivers hebt voor een kabel, maar dat is dus niet zo. Ik ga het binnenkort allemaal uitproberen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Jullie horen sowieso nog van me. gr.teun
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...