Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik Index.dat bestand?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dagelijks verwijder ik de "rommel" (cookies, en anderzins) na het Internet-surfen, uit mijn Temporary Internet Files (Content IE5). Dat lukt prima, maar er blijft een "index.dat"file achter die zich niet laat verwijderen. Kennelijk door Win ME beveiligd. Het probleem is dat dit bestaand steeds maar groter wordt, en zo langzamerhand veel schijfruimte in beslag neemt. Kan dat bestand probleemloss verwijderd worden uit Win ME?
Link naar reactie
De meest betrouwbare methode om je Temp Int Files te legen: 1) Extra-Internet Opties-Instellingen-Bestanden weergeven 2) Alles selecteren (Ctrl+A) en op "del" drukken 3) Systeem vraagt of de "geselecteerde cookies" ook verwijderd moeten worden. Kies "ja". 4) Nu wordt de hele Temp Internet Files + onderliggende structuur geleegd. Ook de inhoud van de Cookie map. In "Temp Int. Files" staan nml. zogenaamd (via een truc) dezelfde Cookies als in de Cookie map. Er wil wel echter wel eens iets mis gaan. In dat geval verdient het aanbeveling om na het "legen" van de Internet cache ook de alfanumerieke mappen onder Content.IE5 te verwijderen. Trek je niets aan van de waarschuwing; ze worden opnieuw aangemaakt. (Content.IE5 zelf NIET verwijderen!) Wat ook kan gebeuren is dat index.dat corrupt raakt. In dat geval NIET proberen te verwijderen onder Windows, maar opstarten via een opstartflop. Vervolgens de hele Cookie map verwijderen (index.dat gaat dan mee). Na herstart wordt alles opnieuw aangemaakt. Waar ik overigens zelf nog niet achter ben: er is NOG een index.dat: nml. onder C:\Windows\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\UserData Mogelijk een "reserve" exemplaar? Je kunt ook de hele map in MS-DOS wissen. Bij opnieuw opstarten wordt een nieuwe map aangemaakt, en daar zit dan wel weer een index.dat in, want die hoort daar, maar die is een stuk kleiner. Start op met de bootdisk. Type volgende commands, elke regel gevolgd door 'enter': c: cd windows smartdrv deltree tempor~1 exit or win (om terug te keren in Windows) Opgelet: Dit gaat uit van een versie van IE waar je tijdelijke internetmap 'C:\Windows\Temporary Internet Files' is. Pas de commands aan, wanneer de naam/locatie van de betreffende mappen bij jou verschillen. Heet het bij jou 'Tijdelijke Internetbestanden', dan type je dus 'tijdel~1'
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
IPhone is combined with a cell phone caemra, personal digital assistant, media player, and wireless communication equipment handheld devices, by Apple Inc. (Apple, Inc.) chief executive Steve Jobs (Steve Paul Jobs) in January 2007 September at the Macworld, announced the launch on June 29, 2007 in the U.S. market.a0
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...