Ga naar inhoud

Welke externe harde schijf raden jullie aan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een externe harde schijf kopen, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Een punt dat k erg belangrijk vind - Mijn tv moet via de USB-aansluiting de (avi)bestanden kunnen openen Ik las namelijk bij een recensie van een externe harde schijf dat iemand zijn tv de bestanden niet kon openen, is er iets in de specificaties waar ik op moet letten zodat mijn tv dat wel kan? Mijn tv is een Samsung LE32C550J1W. En bestaan er veel externe harde schijven van 1TB die niet met een adapter werken maar alleen de USB-aansluiting nodig hebben? Of zitten er voordelen aan harde schijven die nog via de netspanning zijn aangsesloten?
Link naar reactie
Ik zou gaan voor een harddisk zonder externe voeding (met een 2,5 inch hardeschijf, of mischien wel een grote USB stick http://www.opus.nl/Dane-Elec-zMate-Capless-16-GB/d/foto/14994/). Geen gezeur met een extra stekker. Houdt er rekening mee dat een TV geen externe ondertitels afspeelt. Ikzelf heb een AC Ryan Mini waaraan ik een 640GB (NTFS) externe 2,5 inch harddisk aangesloten heb (die zijn er ook in 1TB te vinden). Dit ding speelt bijna alle formaten af. http://tweakers.net/pricewatch/263078/samsung-s2-portable-1tb-zwart.html Kijk elke externe hd heeft voeding nodig, zonder doet hij het niet. Nu zijn er 2 mogelijkheden: - of hij haalt zijn 5V via de usb aansluiting uit je pc/laptop en ben je dus afhankelijk van de spanning die misschien met andere usb aansluitingen moet worden "gedeeld". - of hij haalt zijn 5V via een externe adapter rechtstreeks uit je wandcontactdoos. Gebruik je de externe hd bijna altijd thuis neem dan geen risico en gebruik dan een hd met een externe voeding. Gebruik je de externe hd altijd als je op reis bent of op plaatsen waarvan je niet zeker bent van een 230V voeding, ja kied dan voor een hd die via de usb aansluiting zijn voeding betrekt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...