Ga naar inhoud

Opnieuw WinXP installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil Windows XP opnieuw installeren op een laptop (Dell Inspiron 9200). Deze start namelijk niet meer op. Na het Dell scherm wordt het beeld zwart, alleen het power knopje brand dan nog. Ik kan nog wel de BIOS in en het Boot menu. Als ik in het Boot menu kies voor het opstarten vanaf de CD-rom en ik stop de Winxp CD erin dan kan ik hier wel mee beginnen. Na het bericht over hardwareconfiguratie wordt het beeld weer zwart en gebeurd er niets meer. Bij Dell zit er een Utility CD-rom waarbij je allerlei tests uit kan voeren. Deze heb ik allemaal extended doorlopen. Hierbij worden geen errors gevonden. Alleen dat de accu niet werkt, maar dat probleem heb ik al langer. Via de Utility CD-rom kan ik wel een DOS versie runnen, maar ik kan dan geen format C uitvoeren omdat ik dan geen toegan heb tot mijn eigenlijke C. Hij maakt van C een Ramdrive... Ik heb trouwens ook een andere WinXP cdrom gebruikt, maar ook deze stopt er vrij direct mee. Iemand misschien een oplossing voor dit probleem waar ikzelf nog niet aan gedacht heb??
Link naar reactie
Vanaf de livecd start hij inderdaad op zonder problemen. Een defecte harde schijf waarschijnlijk ook de eerdere problemen die er geweest zijn met de laptop. Ik heb hem namelijk al 3 keer opnieuw moeten installeren de afgelopen 2 maanden. Ik weet niet wat voor harde schijf erin zit, aangezien ik de handleiding niet meer heb. Is er een kans dat als ik de harde schijf test en er komen fouten naar buiten (beschadigde clusters etc.) dat ik hem alsnog kan gebruiken? Als dat niet het geval is ga ik namelijk niet de moeite nemen te achterhalen welk merk etc erin zit. Bedankt voor het antwoord iig!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...