Ga naar inhoud

Opstart disk of Dual Boot


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nog wat programma's die het goed draaien onder Windows 98 of Windows 2000. Is het mogelijk om een opstart cd of een opstart vanaf een USB stick te maken van één van deze besturingssystemen zodat je van hier af kunt starten of zit ik altijd vast aan een dualboot systeem? Waar kan ik beschrijvingen vinden hoe je zoiets moet maken?
Link naar reactie
[quote:a0e440d4d3="h.kamerling"]Ik heb nog wat programma's die het goed draaien onder Windows 98 of Windows 2000. Is het mogelijk om een opstart cd of een opstart vanaf een USB stick te maken van één van deze besturingssystemen zodat je van hier af kunt starten of zit ik altijd vast aan een dualboot systeem? Waar kan ik beschrijvingen vinden hoe je zoiets moet maken?[/quote:a0e440d4d3] Je kunt het beste even [url=http://www.virtualbox.org/]Virtual Box[/url] downloaden en installeren. Met dit programma kun je een virtuele harde schijf aanmaken waar je vervolgens elk OS op kunt installeren dus ook Windows 98 of 2000. Nadat je het programma geinstalleerd en opgestart hebt druk je op new en vervolgens kom je in een wizard die je begeleid om een nieuwe virtuele schijf aan te maken. Je kunt meerdere virtuele schijven aanmaken. Je moet er alleen wel rekening meehouden dat het schijfruimte kost op je eigen harde schijf. Zo ben je voor een Win 98 installatie toch gauw 2 Gb nodig wil nog wat programma's kunnen installeren. Ik gebruik het programma zelf naar volle tevredenheid en heb er Debian Linux indraaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...