Ga naar inhoud

overzetten van volledige systeemsoftware naar nieuwe hd


Aanbevolen berichten

Hi, Mijn oude hd begint wat rare geluidjes te maken. Ik zou dus graag een nieuwe en grotere hd in mijn pc willen plaatsen. Daar ikzelf geen eigen volledige windows xp besturingssoftware bezit, want deze is voorgeinstalleerd, zou ik graag het volledige systeem + alle software overplaatsen naar mijn nieuwe hd. Zou dit mogelijk zijn, en hoe gaat dit eigenlijk? Vriendelijke groet
Link naar reactie
[quote:6b92ffe4ed="Edmond Varwijk"]En hopelijk leer je nu dat je ook als je software meekoopt met een pc (zogenaamde OEM software) dat je erop staat (en anders niet koopt) dat je de Windows op een herinstalleerbare (lees: niet een image maar echte installatiesoftware) meegeleverd krijgt.[/quote:6b92ffe4ed] Volgens de OEM system builders overeenkomst van Microsoft is een fabrikant niet verplicht om installatiemedia mee te leveren, dus je hebt hierin als koper niets te eisen. De fabrikant moet je echter wel een mogelijkheid bieden om je PC te herstellen naar de staat waarin de PC zich verkeerde toen je hem kocht. Dit kan met een DVD-tje, maar ook met een herstel partitie op de harde schijf...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...