Ga naar inhoud

Drivers voor Windows XP x64


Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft: de MSI ex620, zonder besturingssysteem. Ik heb inmiddels een 64bits versie van Windows XP, maar het aan de praat krijgen van de laptop kost me toch meer moeite dan gedacht... Ik ben op zoek naar de juiste drivers, maar de cd-rom die ik erbij heb gekregen werkt niet goed. Het menu van de cd-rom wordt wel geladen, maar als ik vervolgens op 1 van de opties klik (zoals "Install drivers") dan gebeurt er helemaal niets. Bij het Verkennen van de cd-rom viel me op dat enkele mappen "Vista32" heten. Zou dat kunnen betekenen dat deze cd-rom met drivers bedoeld is voor de 32bits versie van Windows Vista en ik er dus niets aan heb als ik Windows XP x64 gebruiksklaar probeer te maken? Of waar kan het anders aan liggen? En als ik inderdaad andere drivers nodig heb: heeft iemand dan enig idee waar ik die kan vinden? Op de website van MSI worden namelijk alleen 32bits drivers aangeboden en even Googlen levert me weinig op... Of zal ik toch maar de "gewone" 32bits versie van XP installeren, omdat dat me veel gedoe scheelt? Of helpt dat me niet uit de brand? Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik vind het nogal zonde dat ik nou nog steeds op mijn (zeer) oude laptop aan het werk ben...! Alvast heel erg bedankt!
Link naar reactie
[quote:7f94cbb21a="The Dragon"]Waarom XP? Ga voor W7. Voorlopig gratis en je kan daarna altijd nog beslissen of je terug wil naar XP.[/quote:7f94cbb21a] Blijft het probleem dat er geen 64 bit drivers voorhanden zijn, én Windows 7 waarschijnlijk in XP compatibiliteit zal moeten draaien wat betreft de drivers voor de hardware, wat het systeem enorm vertraagd. XP blijft in dit geval de voorkeur hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...