Ga naar inhoud

Toegang via netwerk van XP-pc naar Vista-pc


Aanbevolen berichten

Ik wil van mijn eigen pc met XP SP3 toegang tot de pc van mijn vriendin waarop Vista draait. Ik heb bij mijn vriendin de C- en D-schijf gedeeld met volledig toegang voor iedereen. Maar als ik nu vanaf mijn pc probeer toegang te krijgen tot die van mijn vriendin moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Welke moet ik nu opgeven? Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord opgeef die op mijn eigen pc staan dan krijg ik geen toegang. Ik vermoed nu dat ik bij mijn vriendin een nieuw gebruikersaccount moet aanmaken voor mezelf. Klopt dat?
Link naar reactie
dat laatste klopt niet, ik heb een netwerk van 4 xp en 1 vista computer en gewoon op de normale manier ingesteld, geen aparte zaken nodig. Op de xp computers allemaal dezelfde netwerk naam via de wizard netwerk instellen. Op de vista verliep dat anders, hoe weet ik niet meer, maar dat kan ik morgen evt simuleren als ik daar weer bij kan.
Link naar reactie
Als op de Vista PC in het netwerkcentrum "Met wachtwoord beveiligd delen" Ingeschakeld staat, dan is er vanaf de XP PC inloggen op de Vista PC een wachtwoord vereist. Check voor meer info hierover deze hyperlink over [url=http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/210-windows-vista-xp-samen-netwerkproblemen.html]Windows Vista en XP samen in een netwerk.[/url] [quote:a1a3f572fd="apriethoff"]Ik heb bij mijn vriendin de C- en D-schijf gedeeld met volledig toegang voor iedereen. [/quote:a1a3f572fd] Waarschijnlijk kun je beter niet de hele C: schijf delen. Want daarin staan ook de Windows systeem bestanden. Om mee te beginnen zou je één map op D: kunnen delen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...