Ga naar inhoud

XP op SATA installeren


Aanbevolen berichten

ik probeer XP (opnieuw) te installeren op een PC met een SATA schijf maar loop elke keer tegen hetzelfde op. Na het formateren en kopieren van de bestanden naar de schijf gaat de PC opnieuw opstarten "Setup zal doorgaan nadat de computer opnieuw is opgestart" . Mooi niet dus , elke keer start de setup van de CD weer. Als ik de SATA als eerste laat Booten komt hij in een "loop" met het opstartscherm. :evil: Wie kan me hier helpen.
Link naar reactie
in het bios staat: on board sata controler "enabled" SATA operation mode "IDE" dus dat zou goed moeten zijn. F8 veilige modus kan alleen als windows er al op staat toch? Maandje geleden ging het van een leien dakje :? toen had ik de spullen gekocht. (het is dus geen ouwe PC) Als ik hem van de SATA schijf laat booten komt er "schijfleesfout druk op cntr alt del om opnieuw te starten" en het feest gaat weer van voor af aan.
Link naar reactie
Je kan je pc installeren met de sata controler in AHCI modus, maar dan moet je meer werk verrichten. Om dit te doen moet je de drivers slipstreamen in de installatie, Of met F6 de drivers vanaf Floppy te laden. Slipstreamen kan je doen met nlite (even googlen voor een stap-voor-stap handleiding) en nero. Ik neem aan dat je dezelfde installatie cd gebruikt als de eerste keer? Mogelijk mankeert je hdd wat, misschien dat een hdd diagnostics uitsluitsel kan brengen.
Link naar reactie
Ik werd uiteindelijk wat wanhopig uiteraard en zocht verder op het net. Ergens stond een gewone handleiding voor het installeren van XP. Op zeker moment stond daar dat je de CD kan verwijderen en weer erin doen als hij erom vraagt. DAT HIELP!!!!!!!!! Toen hij weer ging herstarten heb ik de CD eruitgehaald en voila!!! Ik snap niet waarom hij steeds weer de CD opstartte inplaats van naar de harde schijf te gaan maar Allé hij doet het weer. Evengoed bedankt voor de tips. :D
Link naar reactie
Gebruikelijk is het dat je als je PC opstart vanaf een Windows XP installatie CD, je eerst de melding krijgt te zien zoals Press any key to boot from the CD... Als je dat niet doet, zou de PC vanaf de harddisk kunnen opstarten. Het zou kunnen dat je die melding niet te zien krijgt, dan is zoals je zelf zegt, de CD uitwerpen tijdens het opstarten een mogelijkheid. Beter is gewoon de harddisk in het BIOS bovenaan de Boot Sequence te plaatsen. Het opstarten vanaf een bootable CD/DVD zou dan moeten kunnen, door tijdens het BIOS scherm te drukken op een knop om het BIOS bootmenu te doen verschijnen. Welke knop dat is hang af van het merk BIOS.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...