Ga naar inhoud

[opgelost] files van harde schijf halen


Aanbevolen berichten

Na wat partitie ellende wil ik Windows opnieuw installeren. Hiervoor wil ik eerst nog een aantal bestanden van de HD halen. Ik kan mijn laptop koppelen aan de HD (via de USB poort), echter de bestanden zijn niet te kopieren. Ik krijg hier een "access denied". Volgens MS heeft dit te maken met het ownership. De vraag: is er een methode (of programma) waarmee ik vanaf mijn laptop de bestanden over kan halen?
Link naar reactie
overigens. De links die jullie geplaatst hebben, heb ik al gezien. Echter, Windows reageert op dit moment niet goed, ik kan eigenlijk niet vanaf het systeem werken. Daarom heb ik de HD als externe HD (via een IDE-naar-USB adapter) aan mijn laptop gekoppeld en hoopte op die manier bij de bestanden te kunnen. Ik zie alles maar kan (door het ownership-probleem) niets met de bestanden. Daarom zou ubuntu wel een uitkomst zijn, zeker als deze mijn andere (lacie) externe HD zou herkennen.
Link naar reactie
Vanuit het defecte systeem kon ik niets. Ik kan echter de harde schijf via een IDE-adapter aan de USB poort van mijn laptop hangen. Door daar als admin aan te loggen had ik alle toegang tot de bestanden (en dus niet onder mijn eigen login). Bestanden zijn inmiddels veilig gesteld, herinstallatie loopt. Iedereen bedankt voor de antwoorden! Ownership is wel de oplossing maar niet op het systeem zelf, want dat functioneert niet goed. Bedankt! Robert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...