Ga naar inhoud

Waarom blokkeert router VPN?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds ik thuis een netwerkje heb aangelegd, en dus een router heb geplaatst, werkt de VPN-verbinding welke mijn zus nodig heeft voor de universiteit niet meer. Ze krijgt een melding dat router of firewall dit blokeert. Het betreft een Sitecom WL143 router. De foutmelding geeft aan dat het volgende zou moeten worden toegestaan om verbinding te kunnen maken via de VPN: Client porten: 1024-65535/TCP Server poort: 1723/TCP Protocol: PPTP Toestaan: IP PROTOCOL 47 (GRE) wat moet ik instellen in de router om dit op te lossen?
Link naar reactie
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=1936 De manual.. en dan vpn pass through. Het subnet thuis en het subnet op de uni moeten wel verschillend zijn. Over de router heb je controle, dus verander die eens. bv: je start IP van de router (lan kant) is nu 192.168.1.1 wijzig in 192.168.2.1 Let op! wel dus je eigen PC's daarna even met ipconfig /release en daarna ipconfig /renew van een nieuw intern IP voorzien (of handmatig wijzigen als je met statische IP's werkt) Ook belangrijk om te checken is met welk protocol de VPN wordt opgezet, wellicht is het geen PPTP.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
zegt:O wat heerlijk zeg, paojksavend bij de Efteling. Kan het nog mooier? Denk het niet!En wat leuk, om een mok van ISAK te spotten bij jou (ben ik ooit nog agent van geweest).Ik realiseer me dat onze (nog niet echt geplande) date niet is doorgegaan. Maar je weet me te vinden he?xP.s.: wat mooi, Wolf tussen die kleurenexplosie bij jou op de bank!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...