Ga naar inhoud

van vista terug naar xp


Aanbevolen berichten

ik heb een nieuwe pc gekocht maar daar zit op windows vista home premium 64 bit nu wil ik die verwijderen en terug naar xp pro maar krijg dat niet voor elkaar niet via quick restore of via mijn xp pro cd bij dat laatste geeft hij een melding van toets f6 voor niet windows sata raid of iets dergelijks daarna kan diskette niet vinden , maar ik heb helemaal geen diskette station hoe krijg ik nu die vista verwijderd zodat xp erop kan
Link naar reactie
blijkbaar maakt je systeem gebruik van een RAID-setup. aangezien 10 jaar geleden RAID nog niet normaal was heeft XP daar drivers op diskette voor nodig. zonder diskette station geen RAID op XP. dus of RAID weg, of een diskette station gebruiken......of gewoon vista laten staan. om van een modern 64bit OS naar een 10 jaar oud 32bit OS te gaan.....ik snap het niet
Link naar reactie
[quote:d3204760d8="vedion"]ik heb een nieuwe pc gekocht maar daar zit op windows vista home premium 64 bit nu wil ik die verwijderen en terug naar xp pro maar krijg dat niet voor elkaar niet via quick restore of via mijn xp pro cd bij dat laatste geeft hij een melding van toets f6 voor niet windows sata raid of iets dergelijks daarna kan diskette niet vinden , maar ik heb helemaal geen diskette station hoe krijg ik nu die vista verwijderd zodat xp erop kan[/quote:d3204760d8] Kijk eens in de bios naar de opties voor de SATA controller, die op IDE modus zetten of van de NATIVE mode af wil wel eens vaak helpen. Anders kun je de SATA drivers met de XP sp3 slipstreamen met nLite b.v. Lijkt mij niet waarschijnlijk dat er een raid draait maar zonder verdere informatie is dat niet te zeggen.
Link naar reactie
[quote:f9b83a4126="Verhoeven"]Zet gewoon Windows 7 erop 10.000x sneller mooier dan xp en of Vista! :)[/quote:f9b83a4126] Windows 7 is inderdaad mooier (niet sneller) dan XP en Vista, maar is nog niet officieel uit. Je kan weliswaar de release candidate downloaden, maar afgezien van het feit dat je dan een beta hebt draaien waar dus nog geen ondersteuning voor is, kun je deze versie ook nog eens gebruiken totdat Windows 7 zelf uit komt. Hierna zul je alsnog een licentie moeten kopen. TS wil graag terug naar XP, dus is het geen oplossing om "gewoon windows 7 te installeren"
Link naar reactie
hoii, als windows 7 zo snel is... waarom zijn dan die systeem eisen zo hoog?? (moet toch met minder kunnen) * 1,0 GHz-processor (32- of 64-bits CPU) * 1GB RAM-geheugen (32-bits); 2 GB RAM-geheugen (64-bits) * 16 GB vrije schijfruimte (32-bits); 20 GB vrije schijfruimte (64-bits) * Videokaart met DirectX 9 met WDDM 1.0 of hoger als je al die rambam niet nodig hebt en gewoon lekker stabiel wilt werken is dit wat fijner: * 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent) * Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf 64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM * Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf * VGA-monitor * Toetsenbord * Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat * Cd-rom- of dvd-station bovendien is bijna elke machine pas echt snel met een downgrade naar een vorige versie.... (Windows is aan het begin van de installatie snel maar na een jaar of 2... :? ) en terug naar de vraag: ik denk dat Lange Pier een goed punt gaf. Vaak is er in de bios ook nog een compatibiliteit modus, of 'installatie' modus die zorgt dat het installatie proces voltooid kan worden... Na de installatie zet je deze functie weer terug naar de normale stand. veel succes!, priegelaar
Link naar reactie
Met de snelheidsdiscussie bemoei ik me niet, maar je wilt toch niet zeggen dat de systeemeisen die hierboven als minimum staan, hoog genoemd moeten worden. Uiteraard zijn de reële eisen wat hoger, maar ook dan praat je nog steeds niet over een hig-end computer. Ik heb overigens een dualboot van XP en Win7, maar ben na de installatie van die laatste niet meer terug geweest naar XP.
Link naar reactie
http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/gaming-smackdown-windows-xp-vs-windows-vista-vs-windows-7-604178?artc_pg=2 Allemaal subjectief, maakt allemaal maar weinig uit, alleen de boottijden zijn in W7 wat sneller. Heb hier XP, Vista 32 en 64 en W7 64, hoe wil je constateren wat nu sneller is, ik kan het niet ontdekken en bestempel al die uitspaken erover dan maar als stereospirisme het is "only in the eye of the beholder".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...