Ga naar inhoud

Windows 7: Dual boot of Virtual Machine


Aanbevolen berichten

Persoonlijk zou ik kiezen voor een dual boot omgeving. Op die manier kun je optimaal profiteren van de hardware die er in je PC zit en kun je dus ook beter testen hoe Windows 7 draait op jouw PC. Nadeel hieraan is dat je wel een extra partitie of extra schijf moet hebben waar Windows 7 op geinstalleerd wordt.
Link naar reactie
Ik zit nu dus in een instalatie van WIN 7. Ik heb een partitie vrijgemaakt en gekozen voor dualboot. Er wordt keurig een bootmanager aangemaakt dus ik kan kiezen uit Win7 of XP Enige probleem waar ik tot nu toe tegenaanliep was mijn wireless netwerk maar met wat moeite aan de gang gekregen. Zit nu te w88 totdat alle updates geinstaleerd zijn
Link naar reactie
Ik heb zowel Windows 7 onder VM geïnstalleerd als op een aparte partitie die ik ervoor heb aangemaakt. Onder VM draait het heel traag en heb je problemen om alle hardware aan te kunnen spreken. Nu ben ik bezig met Windows 7 op een aparte partitie en het werkt sneller en beter dan oonder VM. Ook qua hardware aanspreken levert geen problemen meer op. Als je een dualboot maakt regelt de installatie wel dat je bij het opstarten kan kiezen tussen XP of Windows 7.
Link naar reactie
De dualboot werkt prima. Ook de installatie ging goed, op het herkennen van de (oudere) scanner, een HP3300c na. Volgens mij geven met name dit soort oudere scanners problemen met drivers, dat was bij vorige windows versies ook al zo. Wat ook opviel was dat een behoorlijk aantal add-ons van Firefox 3.01 niet meer werken. Schijnt een bekend probleem te zijn bij de Mozilla club. Waar ik nog wel naar op zoek ben is een programma vergelijkbaar met StartupCPL. Met wat trucs is dat wel draaiend te krijgen, maar ik heb liever iets dat in één keer werkt. Ik heb autoruns bekeken, maar daar zit dan weer zo'n berg info in waar je (ik) niets mee doe.
Link naar reactie
Ja dat is al een stuk beter. Nog een eigenaardigheid waar ik tegen aan liep: Onder XP kan mijn Creative SB X-Fi gelijktijdig analoog (speakerset) als digitaal (optische kabel naar de stereo) aansturen. W7 kan alleen maar één van de twee op het zelfde moment aansturen. Ook nog even puzzelen dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...