Ga naar inhoud

[Windows XP] harde schijf met zakelijke en prive partitie


Aanbevolen berichten

Gegeven een PC met daarin harde schijf met twee partities. De PC werd thuis gebruikt om voor de zaak thuis te kunnen werken. Het systeem en de programma;s staan in de zakelijke partitie. Het systeem start ook op via die partitie. Inmiddels is de medewerker met pensioen, de zakelijke toepassingen worden niet meer gebruikt en zijn deels verwijderd. De PC is van de werkgever overgenomen. Kan je nu met een partitie manager of op een andere manier de zakelijke partitie en de prive partitie combineren tot een enkele partitie? Omdat de pc van het bedrijf geweest is, zijn er geen installatie CD/DVD's voor windows beschikbaar. Alle bedrijfs PC's zijn voorgeinstalleerd en bij medewerkers thuis geplaatst. Levert dit nog problemen bij windows updates op ? De PC waar het om gaat, zit op windows XP SP1 en verdere windows updates zijn volgens zeggen niet mogelijk. Ik denk dat het systeem gewoon te updaten moet zijn...... Het serienummer van windows XP staat op een licentie van de werkgever, die de PC heeft verkocht aan de medewerker na pensionering. Is dat probleem op te lossen via Microsoft ? Is dat nodig ? Goof
Link naar reactie
Als de key geldig is, moet je daarmee kunnen updaten. Eenvoudig na te gaan of de boel al dan niet legaal is. Opnieuw installeren moet dan ook mogelijk zijn, met een willekeurige xp schijf, van dezelfde "soort" windows, dus home, oem, etc. Combineren van twee partities lijkt me een hachelijke onderneming. Kan sowieso niet vanuit windows. Maar je kunt natuurlijk wel één van beide partities leeghalen. Wel even uitkijken met de bootpartitie, dat je niet de bootsector wist. Is overigens ook wel weer te verhelpen.
Link naar reactie
Je kunt twee partities samenvoegen met partition magic. Maar ik heb grote twijfels over wat er gebeurt, als je twee windows partities samenvoegt. Ik moet nog zien of daar iets werkbaars uit komt rollen. Ik zou maar een goede backup maken, voordat je aan een dergelijke kamikaze actie begint.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...