Ga naar inhoud

Beeld blijft zwart bij opstarten


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Sinds vandaag kan ik m'n pc niet meer booten. Ik had XP opnieuw geinstalleerd, de oude was zo langzaam dat een schildpad met een flat op z'n rug 'm nog kon inhalen. Ik denk dat het aan mijn Ati Radeon kaart ligt, ik moest de drivers ook eerder installeren voor een begrijpelijk beeld. Dat komt doordat ik een scherm heb met een vreemde resolutie. De computer heeft ook een onboard-kaart. Die wordt helaas gedeactiveerd als er een andere bij wordt geplaatst. Daarom heb ik 4 vragen: [b:60742ead3c]1[/b:60742ead3c] Hoe kan ik de driver installeren als XP boot? [b:60742ead3c]2[/b:60742ead3c] Kan je zo'n driver ook 'slipstreamen'? [b:60742ead3c]3[/b:60742ead3c] Kan je dat automatisch uitschakelen ook instellen? [b:60742ead3c]4[/b:60742ead3c] Hoe kan ik mijn BIOS bereiken als de kaart pas veel later wordt geactiveerd? Specs: Fujitsu (Siemens) Scenic N600 P4 Ati Radeon <nogwat>
Link naar reactie
My penny. 1. Vanuit Veilige Modus (VGA-modus) de videodriver installeren. VGA-modus inschakelen. http://support.microsoft.com/kb/315222/nl 4. BIOS is toch al voor het opstarten :roll: Voor Fujitsu boot to bios lees ik "F2" http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Fujitsu+boot+to+bios&meta=&aq=f&oq=
Link naar reactie
meestal gaat het toch zo: je bouwt de kaart in, en start op met de vga op die nieuwe kaart. bios staat doorgaans ingesteld op voorrang voor ´externe´kaart. de pc hoort dan normaal te starten, met een kaal scherm op meestal iets van 800x600. dan wordt de nieuwe kaart door windows herkend en geïnstalleerd, waarbij - als windows die kaart niet in zijn bestanden heeft- je wordt gevraagd om een installatie-cd.
Link naar reactie
[quote:e5b08be522="Master Online"]Kan nu 8) -[color=orange:e5b08be522]weg[/color:e5b08be522]- 8)[/quote:e5b08be522]Ik maak hieruit op, dat punten 2 t/m 4 niet meer van belang zijn [quote:e5b08be522="Master Online"]Wow! Je hebt mijn computer gered![/quote:e5b08be522]Ook maar hier uit het forum ge... ge.. "geleend" :P Bedankt voor de melding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...