Ga naar inhoud

PCI of AGP?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee nieuwe monitoren gekocht. 22 inch wide screen. Maar een van mijn computer had een videokaart van 32 mb. Niet al te best dus. Ik naar de winkel van de lokale computerboer. . Wat wil je hebben..PCI of AGP? ...ehhh .... weet ik veel. Er zijn maar twee soorten AGP of PCI. Aha... Ik zal mijn computer eens openschroeven. Heb ik een AGP videokaart maar ook nog een vrije PCI. Beide kan dus. Ik naar Media Markt in Zwolle. Was daar toch in de buurt. Koop er een 512 mb videokaart...PCI. Een GeForce 7300 GT. Kijk, het betere werk...dacht ik. Kom ik thuis, past niet!!!! Ik heb dus een PCI-E gekocht. %^$##$^$%&%^&^ Er zijn maar twee soorten had die computerboer toch gezegd?
Link naar reactie
Nope, er zijn drie soorten. Of eigenlijk meer, maar die zijn niet meer courant. PCI = normaal uitbreidingsslot. Budgetmoederborden met onboard video hebben soms alleen PCI, en geen speciaal grahipcs slot. Hiervoor worden nog wel enkele budgetkaartjes geleverd, maar het blijft behelpen. De PCI bus is niet snel genoeg. AGP = speciaal slot voor videokaarten. Veel sneller dan PCI, maar begon tegen zijn grenzen aan te lopen. Ook PCI was aan het verouderen, dus komt men met de opvolger voor beide. PCI-expres, ook wel PCI-e of PEG genoemd (Pci-Express Graphics) = de huidige standaard voor videokaarten. Wordt ook voor andere uitbreidingskaarten gebruikt, maar nog niet zo veel. PCI-express 2.0 zit er trouwens ook al aan te komen, maar die is grotendeels compatible met de huidige standaard. Mocht het nog niet duidelijk zijn, PCI en PCI-express zijn verschillende standaarden, en ook de sloten zijn incompatible, en hebben een andere vorm. PCI-e kaarten zijn ook een stuk goedkoper dan AGP zag ik laatst. Als je voor 20 euro de 6200 PCI-e kan kopen, terwijl bij AGP kaarten een tragere 5200 30 euro kost. :wink: http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/?currFilters=&orderField=prijs&orderSort=asc agp is minder courant nu. Die bruine is een agp slot, zoals je al ziet. Daar zijn nog vrij veel kaarten voor te koop. Tweedehands word je ermee doodgegooid. Maar afgaand op je 7300 keuze wil je dus een vrij lichtkaartje? Of wil je er wat mee kunnen gamen. BIj azerty is dit de goedkoopste, en dat is best een aardig kaartje. Maar niet echt geschikt voor gamen, alleen wat ouder spul. http://www.azerty.nl/producten/product_detail/162/13828/radeon-9250.html
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Требование 3.4 гласит (в оригинале):"Render PAN, at minimum, undearable anywhere it is stored... by using any of the following approaches:- One-way hashes based on strong cryptography;- Truncation;- Index tokens and pads (pads must be securely stored);- Strong cryptography with associated key-management processes and procedures."Отсюда вывод - если PAN хранятся в сообщениях на почтовом сервере, то следует шифровать.Подробнее .
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...