Ga naar inhoud

Waarom krijg ik geen verbinding met Windows service?


anoniem

Aanbevolen berichten

De group policy client service werkt niet. Laten we eerst eens kijken of de service disabled is: - Ga naar het configuratie scherm. start daar systeembeheer. - In systeembeheer klik je met je rechtermuisknop op computerbeheer, en kies je: "als administrator uitvoeren" . - In computerbeheer zie je links een kolom, onderaan staat "Services en toepassingen". Als je daarop klikt zie je in het venster ernaast andere "services" verschijnen. - Dubbelklik cervices. - zoek in de lijst naar "group policy client" Nu willen we twee dingen weten: 1: Status van de service 2: Opstart type In een standaard situatie dienen deze op (1) automatisch, en (2) gestart te staan, maar waarschijnlijk staat bij jou de status van de service op gestopt. Schrijf in een antwoord de status van 1 en 2. Je kan ook even kijken of je de service kan starten, door middel van de knop "starten" Schrijf het resultaat daarvan in je antwoord. nu de tweede stap kijken waarom hij niet gestart is: - in de kolom links, klik op het pijltje naast systeemwerkset, zodat o.a. logboeken zichtbaar wordt. - Klik op het pijltje naast logboeken - klik op het pijltje naast "windows logboeken" - Klik op "systeem" Nu zie je de systeem log van je computer. - In de kolom rechts, zie je acties, met daarin "Huidig logboek filteren...", klik daarop. - In het venster dat verschijnt: - Bij geregistreerd: Afgelopen 7 dagen - Bij niveau: vink je alle vijf aan. - Bij bronnen van gebeurtenis: zoek je naar "group policy client"en vink je deze aan - Klik op ok. Kijk in de lijst of je kan zien waarom hij niet gestart wordt. Het makkelijkste voor mij is als jij deze lijst even opslaat, en het bestandje naar mij mailt: - klik in de rechter kolom op "Bestand met gefilterd logboek opslaan als..." - Er verschijnt nu een opslaan als venster, geef een naam op, en sla het bestand op. - Bij weergave informatie: Klik op weergave informatie voor deze talen, en kies nederlands. Mail het even naar mij toe, ik je een pb gestuurd met mijn email adres.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...