Ga naar inhoud

Downgraden van Vista naar XP


Aanbevolen berichten

[quote:31866cec44]Houd ik al mijn programma's en bestanden of moet ik daarvan eerst alle cd's opzoeken en van de bestanden een backup maken? [/quote:31866cec44] Nee, je bent alles kwijt. Je kunt het risico ook niet lopen. Downgraden wist meestal alles maar je moet ALTIJD backups maken. De uitval van harde schijven is best wel groot, groter dan 2% in drie jaar. Maak desnoods maar 1 keer in de maand een backup van de dingen die je niet kwijt wilt zoals documenten, foto's en mail.
Link naar reactie
Dat is ook wat je doet als je gaat downgraden... Bovendien mag je niet zomaar in alle gevallen downgraden. Je mag Windows XP op je computer installeren als je daar een geldige licentie voor hebt. Hierin geldt het volgende: - Je mag geen OEM licentie afkomstig van een andere computer installeren. - Je mag een retail licentie installeren indien deze niet al op een andere computer geinstalleerd is. - Je mag Windows XP professional installeren als je een OEM licentie voor Vista Business hebt.
Link naar reactie
Vista Business heeft downgrade licensie als je computer daar geschikt voor is. Sommige hardware werkt alleen maar met Vista. Ik betwijfel of downgrade wel alles wist! Dat doet upgrade evenmin. Maar vóor alles: maak backups!! Dat moet je trouwens altijd doen als je een groot programma installeert of veranderingen wil aanbrengen in je systeem. Als er iets misgaat, of je bent er niet tevreden mee is de zaak in 10 minuten hersteld. perloc
Link naar reactie
[quote:cc796e0b49="perloc"]Ik betwijfel of downgrade wel alles wist! Dat doet upgrade evenmin.[/quote:cc796e0b49] Een downgrade doe je door middel van het formatteren van je harde schijf. Het is namelijk niet zoals bij een upgrade, dat je een XP CDtje in je computer stopt en dat Vista dan de mogelijkheid biedt om te downgraden. Je moet van de XP CD je computer opstarten en vervolgens je schijf formatteren alvorens je Windows XP gaat installeren. Let er wel op dat je tijdens de installatie nog steeds een productsleutel in moet voeren voor Windows XP (je kan dus niet de sleutel van je Vista licentie gebruiken) en daarna je Windows installatie moet activeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...