Ga naar inhoud

Twee besturingsystemen bij het inloggen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb mijn vaders laptop geïnstalleerd en heb het met een originele Windows XP Professional cd gedaan. Ik heb netjes alle partities die erop stonden verwijderd en de niet-gepartioneerde ruimte voor Windows gebruikt. Nou was hij klaar en ben ik verder gegaan met de drivers. Hierna de laptop opnieuw opgestart en toen nadat de bios setting waren geladen kwam er een scherm met 2x Windows XP Professional. Er staat dan verder kies uit het besturingssysteem en een timer van 30 seconden. Nou kan ik me indenken dat je dat scherm krijgt als je er ook werkelijk twee besturingssystemen op het gezet maar dit is niet het geval. Als ik via de Windows cd naar de partities ga dan staat er ook maar één partitie. Nou vind ik dit zelf en hij nog meer erg vervelend maar om ervoor opnieuw te installeren zie ik niet zitten. Is er iemand die weet hoe je dit op kan lossen? Het is een Dell Latitude D830. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Je kunt er voor zorgen het het keuze menu niet meer verschijnt of de regel die verwijst naar de niet meer bestaande XP installatie verwijderen. http://www.pcleek.com/20070820419/windows-xp/wist-je-dat/veilige-modus-in-het-opstartmenu.html In het venster van screenshot 3 het vinkje weg halen voor "Lijst met (...) weergeven".
Link naar reactie
had je waarschijnlijk in het verleden niet goed geformateerd of zo... ik heb dit ook; maar ik heb wel 2 besturdingsystemen. Ben alleen de structuur een beetje kwijt in F8 en de bios wat betreft overzicht van mijn HD en besturingstemen, hoe kan ik dit fietsen dat het wat overzichtelijk blijft in F8 of delete (bios)?
Link naar reactie
[quote:5ac7959def="jaccis"]had je waarschijnlijk in het verleden niet goed geformatteerd of zo... ik heb dit ook; maar ik heb wel 2 besturingssystemen. Ben alleen de structuur een beetje kwijt in F8 en de bios wat betreft overzicht van mijn HD en besturingstemen, hoe kan ik dit fietsen dat het wat overzichtelijk blijft in F8 of delete (bios)?[/quote:5ac7959def]Vertel eens duidelijk wat er mis is. De volgorde van je harde schijven en het overzicht wat je krijgt middels F8 heeft niets te maken met meerdere besturingssystemen maar alleen met de keuze van welke harde schijf (of CD/DVD) je (als eerste) opstart. Het menu waarin je besturingssystemen kunt kiezen staat hier los van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...