Ga naar inhoud

Microsoft begint automatische verspreiding IE8


Aanbevolen berichten

[quote:d770cbd7ec="lion"]http://www.nu.nl/internet/1948331/microsoft-begint-automatische-verspreiding-ie8.html Wachten c.q. uitstellen of direct doen? :roll:[/quote:d770cbd7ec] Werkt prima. Wel zit er een klein foutje in. Als ik de cache leegmaak m.b.v. Ccleaner kan ik me niet meer automatsch aanmelden bij diverse fora en moet ik elke keer opnieuw inloggen. Als ik het vinkje weghaal bij de optie "Index.dat files wissen", kan ik me wel automatisch aanmelden. Toen SP2 uitkwam heb ik lange tijd gewacht voordat ik die installeerde, evenals met SP3. Voortaan installeer ik de updates wat sneller.
Link naar reactie
Ik meen me te herinneren dat iemand meldde dat er een nieuwe versie van Ccleaner zou zijn welke ook met IE8 om kan gaan.... Index.dat files "niet wissen" is natuurlijk flauwekul. Die index files raken vaak corrupt, dus het is erg zinvol om die juist wel te wissen. Ccleaner lost dat mooi op door ze te wissen. Bij een herstart maakt het systeem daarna nieuwe index.dat files aan. :wink: Maar ik heb geduld en wacht nog wel even...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:30f5b48234="Hythloday"]Werkt prima. Wel zit er een klein foutje in. Als ik de cache leegmaak m.b.v. Ccleaner kan ik me niet meer automatsch aanmelden bij diverse fora en moet ik elke keer opnieuw inloggen. Als ik het vinkje weghaal bij de optie "Index.dat files wissen", kan ik me wel automatisch aanmelden. ................. [/quote:30f5b48234]Merkwaardig, want ik heb die ervaring niet, ondanks dat vinkje bij Index.dat files. Ik merk trouwens sowieso weinig verschil. Een paar futiliteiten, althans voor mijn gebruikspatroon. Wat werkbalkjes e.d. die ik toch niet gebruik. Wel is het zo dat ik van alle inloggegevens die ik wil bewaren de relevante cookies verplaats naar het daartoe bestemde lijstje in CCleaner. Ik heb v2.12.651, geïnstalleerd in september 2008, zou dat nog verschil maken? Hoe dan ook, bij mij werkt deze voorziening in CCleaner perfect, met al of niet een vinkje bij die Index.dat files heb ik nooit wat mee gedaan.
Link naar reactie
En die index.dat files....: Daar draait het nou juist om!! Althans wat het "schoonmaken" van je Internet cache betreft....! Met enige regelmaat wil zo'n ding wel eens corrupt raken, b.v. doordat een pagina slechts gedeeltelijk geladen werd o.i.d. Als je dan de eigenschappen van je Temp Internet Files / Tijdelijke Internet Bestanden map opvraagt zie je dat, ondanks het feit dat je 'm net hebt schoongemaakt, nog ....tig Mb bevat. Dit als gevolg van een corrupte index.dat file. "Ergens" las ik overigens dat de laatste versie van Ccleaner aangepast was naar IE8. Er waren wat problemen met de bestaande versies, maar ik weet niet meer waar dat betrekking op had. Cookies? Index.dat files? De 2 belangrijkste index.dat files: - Eentje in de Content.IE5 map (submap van Temp Internet Files) - En een in de Cookies map
Link naar reactie
Tja, kan best zijn, maar ik ondervond wat ik in mijn vorige bericht noemde dus toch andere ervaringen. Net nog even voor alle zekerheid uitgeprobeerd. Maar nogmaals, CCleaner voorziet hierin door bepaalde Cookies van de opruimaktie uit te zonderen. En die Cookies bevatten dan weliswaar niet zelf die inloggegevens, maar vertellen wel [u:91ba5f589c][i:91ba5f589c]dàt[/i:91ba5f589c][/u:91ba5f589c] die ergens liggen. Misschien heb ik inderdaad een nieuwere versie van CCleaner. Edit: Voor de goede orde even een "kleine" update van m'n bevindingen. Mijn update naar IE8 vond vorige week plaats. Pas gisteren viel mijn oog op dit topic, toen pas probeerde ik een en ander uit, met de eerder beschreven resultaten als gevolg. Laatste handeling was nogmaals run CCleaner, daarna PC uitgeschakeld. Vanmorgen echter ontdekte ik ook dat de PC diverse inloggegevens was vergeten. Als proef opnieuw in- en uitgelogd en daarna PC even volledig uitgeschakeld en weer in. Nu had hij de gegevens wel onthouden. Conclusie: We zitten inderdaad op één lijn met die (verouderde?) CCleaner. Mijn ervaring gold blijkbaar alleen als de PC ingeschakeld bleef.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...